Tania stacja robocza z możliwością grania

Witajcie! Szukam możliwie taniej konfiguracji komputera i nie miałbym problemu, gdyby nie moje specyficzne “widzimisię” :slight_smile:
Jestem początkującym inżynierem mechaniki i chciałbym mieć zbudowany jak najtaniej komputer, który sprawnie przeprowadzałby symulacje MES za pomocą darmowego oprogramowania na Linuxie. Z drugiej strony lubię sobie pograć i chciałbym robić to w międzyczasie za pomocą wirtualnej maszyny z Windowsem :slightly_smiling_face: Chciałbym mieć więc możliwie tanią i wielowątkową platformę, zdolną do jednoczesnego robienia tych dwóch rzeczy.
Jestem przyzwyczajony do bardzo słabych komputerów, więc jeśli chodzi o gry, zależy mi tylko na tym, by była dobrze grywalna, nie potrzebuję miliona FPS-ów :stuck_out_tongue:
Czy taka konfiguracja jest możliwa do zbudowania? Wystarczy mi do tego celu zwykły, jednoprocesorowy komputer, czy warto iść już w stronę np. platform serwerowych z dwoma procesorami(mam możliwość zbudowania customowej obudowy)? Jaką konfigurację polecilibyście w takim przypadku?
Pozdrawiam :slight_smile:

Zdefiniuj: “możliwie taniej”.

Płyta główna, procesor(albo 2) i pamięć za maksymalnie 800 złotych, im mniej tym lepiej. Resztę wezmę z domu lub będę dokupywał w miarę możliwości. Nie chcę nowego sprzętu, bo wiem, że się nie da za taką kwotę.

Napisz jeszcze co to jest dla Ciebie bardzo słaby komputer (w sensie procesora)?

Kupyjesz?


Może coś takiego?
Doskonale podatne na rozbudowę a i na starcie całkiem mocne.

Obecnie mam laptopa Acera z procesorem Core i3-2350M. Do zwykłego użytkowania i okazjonalnego grania w starsze tytuły jeszcze wystarczy, ale już nie raz ten sprzęt okazał się być za słaby, zwłaszcza przy pracy w Inventorze.

Dokupował. Masz rację, wybacz mój błąd :slight_smile:
Całkiem ciekawa opcja :slight_smile:
Na allegro znalazłem jeszcze to:
http://allegro.pl/stacja-robocza-hp-z400-xeon-w3565-3-46ghz-win7pro-i6837869476.html