Tania stacja robocza z możliwością grania

(KMRat) #1

Witajcie! Szukam możliwie taniej konfiguracji komputera i nie miałbym problemu, gdyby nie moje specyficzne “widzimisię” :slight_smile:
Jestem początkującym inżynierem mechaniki i chciałbym mieć zbudowany jak najtaniej komputer, który sprawnie przeprowadzałby symulacje MES za pomocą darmowego oprogramowania na Linuxie. Z drugiej strony lubię sobie pograć i chciałbym robić to w międzyczasie za pomocą wirtualnej maszyny z Windowsem :slightly_smiling_face: Chciałbym mieć więc możliwie tanią i wielowątkową platformę, zdolną do jednoczesnego robienia tych dwóch rzeczy.
Jestem przyzwyczajony do bardzo słabych komputerów, więc jeśli chodzi o gry, zależy mi tylko na tym, by była dobrze grywalna, nie potrzebuję miliona FPS-ów :stuck_out_tongue:
Czy taka konfiguracja jest możliwa do zbudowania? Wystarczy mi do tego celu zwykły, jednoprocesorowy komputer, czy warto iść już w stronę np. platform serwerowych z dwoma procesorami(mam możliwość zbudowania customowej obudowy)? Jaką konfigurację polecilibyście w takim przypadku?
Pozdrawiam :slight_smile:

(Veers) #2

Zdefiniuj: “możliwie taniej”.

(KMRat) #3

Płyta główna, procesor(albo 2) i pamięć za maksymalnie 800 złotych, im mniej tym lepiej. Resztę wezmę z domu lub będę dokupywał w miarę możliwości. Nie chcę nowego sprzętu, bo wiem, że się nie da za taką kwotę.

(takijeden.ninja) #4

Napisz jeszcze co to jest dla Ciebie bardzo słaby komputer (w sensie procesora)?

(daras28-82) #5

Kupyjesz?

Może coś takiego?
Doskonale podatne na rozbudowę a i na starcie całkiem mocne.

(KMRat) #6

Obecnie mam laptopa Acera z procesorem Core i3-2350M. Do zwykłego użytkowania i okazjonalnego grania w starsze tytuły jeszcze wystarczy, ale już nie raz ten sprzęt okazał się być za słaby, zwłaszcza przy pracy w Inventorze.

(KMRat) #7

Dokupował. Masz rację, wybacz mój błąd :slight_smile:
Całkiem ciekawa opcja :slight_smile:
Na allegro znalazłem jeszcze to: