Team Fortress - nie uruchamia się

Mam problem zainstalowałem stema z repo jessie. Potem pobrałem TF2 lecz gdy chce go uruchomić pojawia się okienko z napisem: “Could not find required OpenGL entry point ‘glColorMaskIndexedEXT’! Either your video card is unsupported, or your OpenGL driver needs to be updated.”

LOG:

SDL video target is 'x11'

SDL video target is 'x11'

This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_object.

This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_blit.

This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_multisample.

This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_fence.

This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_NV_fence.

This system supports the OpenGL extension GL_ARB_sync.

This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_EXT_draw_buffers2.

Could not find required OpenGL entry point 'glColorMaskIndexedEXT'! Either your video card is unsupported, or your OpenGL driver needs to be updated.

Game removed: AppID 440 "Team Fortress 2", ProcID 4988 

Shutting down. . .

unlinked 2 orphaned pipes

CAsyncIOManager: 0 threads terminating. 0 reads, 0 writes, 0 deferrals.

CAsyncIOManager: 12449 single object sleeps, 0 multi object sleeps

CAsyncIOManager: 0 single object alertable sleeps, 2 multi object alertable sleeps

[2013-11-02 10:23:58] Shutdown

Byłoby łatwiej gdybyś podał jaką masz kartę graficzną i jakie sterowniki do niej zainstalowane.

Ati moblility radeon HD 2300. Otwarte stery.

Jak system? Masz dwie opcje - aktualizacja kernel + mesa, albo instalacja sterów zamkniętych - o ile jeszcze fglrx wspiera twoją kartę.

Linux debian 3.10-3-amd64 #1 SMP Debian 3.10.11-1 (2013-09-10) x86_64 GNU/Linux

fglrx nie wspiera już mojej karty, a z legacy są problemy.

Musze jeszcze coś doinstalować z mesa?

adao1003@debian:~$ aptitude search mesa

p glx-alternative-mesa - allows the selection of MESA as GLX provider                                                

p glx-alternative-mesa:i386 - allows the selection of MESA as GLX provider                                                

i A libegl1-mesa - free implementation of the EGL API -- runtime                                               

p libegl1-mesa:i386 - free implementation of the EGL API -- runtime                                               

p libegl1-mesa-dbg - free implementation of the EGL API -- debugging symbols                                     

p libegl1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the EGL API -- debugging symbols                                     

p libegl1-mesa-dev - free implementation of the EGL API -- development files                                     

p libegl1-mesa-dev:i386 - free implementation of the EGL API -- development files                                     

i A libegl1-mesa-drivers - free implementation of the EGL API -- hardware drivers                                      

p libegl1-mesa-drivers:i386 - free implementation of the EGL API -- hardware drivers                                      

p libegl1-mesa-drivers-dbg - free implementation of the EGL API -- driver debugging symbols                              

p libegl1-mesa-drivers-dbg:i386 - free implementation of the EGL API -- driver debugging symbols                              

p libgl1-mesa-dev - free implementation of the OpenGL API -- GLX development files                              

p libgl1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL API -- GLX development files                              

i A libgl1-mesa-dri - Darmowa implementacja API OpenGL -- moduły DRI                                              

i A libgl1-mesa-dri:i386 - Darmowa implementacja API OpenGL -- moduły DRI                                              

p libgl1-mesa-dri-dbg - Symbole debugowania dla modułów Mesa DRI                                                    

p libgl1-mesa-dri-dbg:i386 - Symbole debugowania dla modułów Mesa DRI                                                    

v libgl1-mesa-dri-dev -                                                                                             

v libgl1-mesa-dri-dev:i386 -                                                                                             

p libgl1-mesa-dri-experimental - Wolna implementacja API OpenGL - dodatkowe moduły DRI                                       

p libgl1-mesa-dri-experimental:i386 - Wolna implementacja API OpenGL - dodatkowe moduły DRI                                       

p libgl1-mesa-dri-experimental-dbg - Symbole debugowania dla eksperymentalnych modułów Mesa DRI                                  

p libgl1-mesa-dri-experimental-dbg:i386 - Symbole debugowania dla eksperymentalnych modułów Mesa DRI                                  

i A libgl1-mesa-glx - Darmowa implementacja API OpenGL -- pliki uruchomieniowe GLX                                

i A libgl1-mesa-glx:i386 - Darmowa implementacja API OpenGL -- pliki uruchomieniowe GLX                                

p libgl1-mesa-glx-dbg - Symbole debugowania dla środowiska wykonawczego Mesa GLX                                    

p libgl1-mesa-glx-dbg:i386 - Symbole debugowania dla środowiska wykonawczego Mesa GLX                                    

v libgl1-mesa-swrast -                                                                                             

v libgl1-mesa-swrast:i386 -                                                                                             

v libgl1-mesa-swrast-dbg -                                                                                             

v libgl1-mesa-swrast-dbg:i386 -                                                                                             

v libgl1-mesa-swrast-dev -                                                                                             

v libgl1-mesa-swrast-dev:i386 -                                                                                             

p libgl1-mesa-swx11 - free implementation of the OpenGL API -- runtime                                            

p libgl1-mesa-swx11:i386 - free implementation of the OpenGL API -- runtime                                            

p libgl1-mesa-swx11-dbg - free implementation of the OpenGL API -- debugging symbols                                  

p libgl1-mesa-swx11-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL API -- debugging symbols                                  

p libgl1-mesa-swx11-dev - free implementation of the OpenGL API -- development files                                  

p libgl1-mesa-swx11-dev:i386 - free implementation of the OpenGL API -- development files                                  

p libgl1-mesa-swx11-i686:i386 - Mesa OpenGL runtime [i686 optimized]                                                        

i A libglapi-mesa - Wolna implementacja API GL - biblioteka współdzielona                                       

i A libglapi-mesa:i386 - Wolna implementacja API GL - biblioteka współdzielona                                       

p libglapi-mesa-dbg - free implementation of the GL API -- debugging symbols                                      

p libglapi-mesa-dbg:i386 - free implementation of the GL API -- debugging symbols                                      

p libgles1-mesa - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- runtime                                     

p libgles1-mesa:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- runtime                                     

p libgles1-mesa-dbg - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- debugging symbols                           

p libgles1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- debugging symbols                           

p libgles1-mesa-dev - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- development files                           

p libgles1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- development files                           

i A libgles2-mesa - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- runtime                                     

p libgles2-mesa:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- runtime                                     

p libgles2-mesa-dbg - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- debugging symbols                           

p libgles2-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- debugging symbols                           

p libgles2-mesa-dev - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- development files                           

p libgles2-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- development files                           

i A libglu1-mesa - Mesa OpenGL utility library (GLU)                                                           

i libglu1-mesa:i386 - Mesa OpenGL utility library (GLU)                                                           

p libglu1-mesa-dev - Mesa OpenGL utility library -- development files                                            

p libglu1-mesa-dev:i386 - Mesa OpenGL utility library -- development files                                            

p libglw1-mesa - GL widget library for Athena and Motif -- runtime                                           

p libglw1-mesa:i386 - GL widget library for Athena and Motif -- runtime                                           

p libglw1-mesa-dev - GL widget library for Athena and Motif -- development files                                 

p libglw1-mesa-dev:i386 - GL widget library for Athena and Motif -- development files                                 

i A libopenvg1-mesa - free implementation of the OpenVG API -- runtime                                            

p libopenvg1-mesa:i386 - free implementation of the OpenVG API -- runtime                                            

p libopenvg1-mesa-dbg - free implementation of the OpenVG API -- debugging symbols                                  

p libopenvg1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenVG API -- debugging symbols                                  

p libopenvg1-mesa-dev - free implementation of the OpenVG API -- development files                                  

p libopenvg1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenVG API -- development files                                  

v libosmesa-dev -                                                                                             

v libosmesa-dev:i386 -                                                                                             

p libosmesa6 - Mesa Off-screen rendering extension                                                         

p libosmesa6:i386 - Mesa Off-screen rendering extension                                                         

p libosmesa6-dev - Mesa Off-screen rendering extension -- development files                                    

p libosmesa6-dev:i386 - Mesa Off-screen rendering extension -- development files                                    

p mesa-common-dev - Dokumentacja deweloperska do Mesy                                                           

p mesa-common-dev:i386 - Dokumentacja deweloperska do Mesy                                                           

i A mesa-utils - Różnorakie narzędzia Mesa GL                                                                

p mesa-utils:i386 - Różnorakie narzędzia Mesa GL                                                                

p mesa-utils-extra - Miscellaneous Mesa utilies (opengles, egl)                                                  

p mesa-utils-extra:i386 - Miscellaneous Mesa utilies (opengles, egl)                                                  

v mesag-dev -                                                                                             

v mesag-dev:i386 -                                                                                             

v mesag-widgets-dev -                                                                                             

v mesag-widgets-dev:i386 -                                                                                             

v mesag3 -                                                                                             

v mesag3:i386 -                                                                                             

v mesag3-widgets -                                                                                             

v mesag3-widgets:i386 -                                                                                             

v xlibmesa-glu-dev -                                                                                             

v xlibmesa-glu-dev:i386 -                                                                                             

v xlibosmesa-dev -                                                                                             

v xlibosmesa-dev:i386 -

Masz paczki z sterownikami do ati. Może GTk+ podobne biblioteki?

fedora24x że co?? adao1003 jaka to wersja Mesy? Chodzi o to żeby mieć jak najnowszą albo nawet wersję Mesa 10.0. Jeśli to nic nie da to raczej nie uruchomisz na tej karcie tej gry - brakuje jakiegoś rozszerzenia OpenGL.

Mam wersje 9.2.2-1 czyli najnowszą z repo jessie

Musisz znaleźć/skompilować najnowszą wersję developerską najlepiej z git. Niestety tutaj ci dalej nie pomogę ponieważ nie używam ani Debiana ani Mesa.

Na otwartych sterach raczej nie pograsz, zbyt mała wydajność w grach.

Na zamkniętych również nie pograsz ponieważ twój model karty został już zapomniany, musiał byś uwstecznić się i w kernelu i w xorgu, a to mija się z celem.

Podobną sytuację miałem z Radeonem HD4250, więc raczej nie pograsz chyba że coś się w tej kwestii zmieniło u czerwonych.

Przydał by się chociaż odpalić, niestety z tego co czytałem w ostatnich zmianach dla Mesy - dla Radeonów nadal max OpenGL to 3.1, podejrzewam że gra wymaga przynajmniej 3.3, musisz zaczekać aż Mesa dorobi się OpenGL 3.3 dla Radeonów - dużo już nie brakuje.