Mam problem zainstalowałem stema z repo jessie. Potem pobrałem TF2 lecz gdy chce go uruchomić pojawia się okienko z napisem: “Could not find required OpenGL entry point ‘glColorMaskIndexedEXT’! Either your video card is unsupported, or your OpenGL driver needs to be updated.”
LOG:
SDL video target is 'x11'
SDL video target is 'x11'
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_object.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_blit.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_multisample.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_fence.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_NV_fence.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_sync.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_EXT_draw_buffers2.
Could not find required OpenGL entry point 'glColorMaskIndexedEXT'! Either your video card is unsupported, or your OpenGL driver needs to be updated.
Game removed: AppID 440 "Team Fortress 2", ProcID 4988
Shutting down. . .
unlinked 2 orphaned pipes
CAsyncIOManager: 0 threads terminating. 0 reads, 0 writes, 0 deferrals.
CAsyncIOManager: 12449 single object sleeps, 0 multi object sleeps
CAsyncIOManager: 0 single object alertable sleeps, 2 multi object alertable sleeps
[2013-11-02 10:23:58] Shutdown
Linux debian 3.10-3-amd64 #1 SMP Debian 3.10.11-1 (2013-09-10) x86_64 GNU/Linux
fglrx nie wspiera już mojej karty, a z legacy są problemy.
Musze jeszcze coś doinstalować z mesa?
adao1003@debian:~$ aptitude search mesa
p glx-alternative-mesa - allows the selection of MESA as GLX provider
p glx-alternative-mesa:i386 - allows the selection of MESA as GLX provider
i A libegl1-mesa - free implementation of the EGL API -- runtime
p libegl1-mesa:i386 - free implementation of the EGL API -- runtime
p libegl1-mesa-dbg - free implementation of the EGL API -- debugging symbols
p libegl1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the EGL API -- debugging symbols
p libegl1-mesa-dev - free implementation of the EGL API -- development files
p libegl1-mesa-dev:i386 - free implementation of the EGL API -- development files
i A libegl1-mesa-drivers - free implementation of the EGL API -- hardware drivers
p libegl1-mesa-drivers:i386 - free implementation of the EGL API -- hardware drivers
p libegl1-mesa-drivers-dbg - free implementation of the EGL API -- driver debugging symbols
p libegl1-mesa-drivers-dbg:i386 - free implementation of the EGL API -- driver debugging symbols
p libgl1-mesa-dev - free implementation of the OpenGL API -- GLX development files
p libgl1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL API -- GLX development files
i A libgl1-mesa-dri - Darmowa implementacja API OpenGL -- moduły DRI
i A libgl1-mesa-dri:i386 - Darmowa implementacja API OpenGL -- moduły DRI
p libgl1-mesa-dri-dbg - Symbole debugowania dla modułów Mesa DRI
p libgl1-mesa-dri-dbg:i386 - Symbole debugowania dla modułów Mesa DRI
v libgl1-mesa-dri-dev -
v libgl1-mesa-dri-dev:i386 -
p libgl1-mesa-dri-experimental - Wolna implementacja API OpenGL - dodatkowe moduły DRI
p libgl1-mesa-dri-experimental:i386 - Wolna implementacja API OpenGL - dodatkowe moduły DRI
p libgl1-mesa-dri-experimental-dbg - Symbole debugowania dla eksperymentalnych modułów Mesa DRI
p libgl1-mesa-dri-experimental-dbg:i386 - Symbole debugowania dla eksperymentalnych modułów Mesa DRI
i A libgl1-mesa-glx - Darmowa implementacja API OpenGL -- pliki uruchomieniowe GLX
i A libgl1-mesa-glx:i386 - Darmowa implementacja API OpenGL -- pliki uruchomieniowe GLX
p libgl1-mesa-glx-dbg - Symbole debugowania dla środowiska wykonawczego Mesa GLX
p libgl1-mesa-glx-dbg:i386 - Symbole debugowania dla środowiska wykonawczego Mesa GLX
v libgl1-mesa-swrast -
v libgl1-mesa-swrast:i386 -
v libgl1-mesa-swrast-dbg -
v libgl1-mesa-swrast-dbg:i386 -
v libgl1-mesa-swrast-dev -
v libgl1-mesa-swrast-dev:i386 -
p libgl1-mesa-swx11 - free implementation of the OpenGL API -- runtime
p libgl1-mesa-swx11:i386 - free implementation of the OpenGL API -- runtime
p libgl1-mesa-swx11-dbg - free implementation of the OpenGL API -- debugging symbols
p libgl1-mesa-swx11-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL API -- debugging symbols
p libgl1-mesa-swx11-dev - free implementation of the OpenGL API -- development files
p libgl1-mesa-swx11-dev:i386 - free implementation of the OpenGL API -- development files
p libgl1-mesa-swx11-i686:i386 - Mesa OpenGL runtime [i686 optimized]
i A libglapi-mesa - Wolna implementacja API GL - biblioteka współdzielona
i A libglapi-mesa:i386 - Wolna implementacja API GL - biblioteka współdzielona
p libglapi-mesa-dbg - free implementation of the GL API -- debugging symbols
p libglapi-mesa-dbg:i386 - free implementation of the GL API -- debugging symbols
p libgles1-mesa - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- runtime
p libgles1-mesa:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- runtime
p libgles1-mesa-dbg - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- debugging symbols
p libgles1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- debugging symbols
p libgles1-mesa-dev - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- development files
p libgles1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 1.x API -- development files
i A libgles2-mesa - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- runtime
p libgles2-mesa:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- runtime
p libgles2-mesa-dbg - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- debugging symbols
p libgles2-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- debugging symbols
p libgles2-mesa-dev - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- development files
p libgles2-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenGL|ES 2.x API -- development files
i A libglu1-mesa - Mesa OpenGL utility library (GLU)
i libglu1-mesa:i386 - Mesa OpenGL utility library (GLU)
p libglu1-mesa-dev - Mesa OpenGL utility library -- development files
p libglu1-mesa-dev:i386 - Mesa OpenGL utility library -- development files
p libglw1-mesa - GL widget library for Athena and Motif -- runtime
p libglw1-mesa:i386 - GL widget library for Athena and Motif -- runtime
p libglw1-mesa-dev - GL widget library for Athena and Motif -- development files
p libglw1-mesa-dev:i386 - GL widget library for Athena and Motif -- development files
i A libopenvg1-mesa - free implementation of the OpenVG API -- runtime
p libopenvg1-mesa:i386 - free implementation of the OpenVG API -- runtime
p libopenvg1-mesa-dbg - free implementation of the OpenVG API -- debugging symbols
p libopenvg1-mesa-dbg:i386 - free implementation of the OpenVG API -- debugging symbols
p libopenvg1-mesa-dev - free implementation of the OpenVG API -- development files
p libopenvg1-mesa-dev:i386 - free implementation of the OpenVG API -- development files
v libosmesa-dev -
v libosmesa-dev:i386 -
p libosmesa6 - Mesa Off-screen rendering extension
p libosmesa6:i386 - Mesa Off-screen rendering extension
p libosmesa6-dev - Mesa Off-screen rendering extension -- development files
p libosmesa6-dev:i386 - Mesa Off-screen rendering extension -- development files
p mesa-common-dev - Dokumentacja deweloperska do Mesy
p mesa-common-dev:i386 - Dokumentacja deweloperska do Mesy
i A mesa-utils - Różnorakie narzędzia Mesa GL
p mesa-utils:i386 - Różnorakie narzędzia Mesa GL
p mesa-utils-extra - Miscellaneous Mesa utilies (opengles, egl)
p mesa-utils-extra:i386 - Miscellaneous Mesa utilies (opengles, egl)
v mesag-dev -
v mesag-dev:i386 -
v mesag-widgets-dev -
v mesag-widgets-dev:i386 -
v mesag3 -
v mesag3:i386 -
v mesag3-widgets -
v mesag3-widgets:i386 -
v xlibmesa-glu-dev -
v xlibmesa-glu-dev:i386 -
v xlibosmesa-dev -
v xlibosmesa-dev:i386 -
fedora24x że co?? adao1003 jaka to wersja Mesy? Chodzi o to żeby mieć jak najnowszą albo nawet wersję Mesa 10.0. Jeśli to nic nie da to raczej nie uruchomisz na tej karcie tej gry - brakuje jakiegoś rozszerzenia OpenGL.
Na otwartych sterach raczej nie pograsz, zbyt mała wydajność w grach.
Na zamkniętych również nie pograsz ponieważ twój model karty został już zapomniany, musiał byś uwstecznić się i w kernelu i w xorgu, a to mija się z celem.
Podobną sytuację miałem z Radeonem HD4250, więc raczej nie pograsz chyba że coś się w tej kwestii zmieniło u czerwonych.
Przydał by się chociaż odpalić, niestety z tego co czytałem w ostatnich zmianach dla Mesy - dla Radeonów nadal max OpenGL to 3.1, podejrzewam że gra wymaga przynajmniej 3.3, musisz zaczekać aż Mesa dorobi się OpenGL 3.3 dla Radeonów - dużo już nie brakuje.