Technikum informatyczne vs Liceum informatyczne


Jestem dobrym uczniem, ale jeżeli nauczyciel potrafi uczyć :slight_smile: Którą szkołę doradzalibyście wybrać?

Liceum

[details=Rozwiń]+ 3 lata

  • podobno lepiej przygotowuje do matury
  • trzeba iść na studia
  • nie ma się tytułu technika[/details]
    Technikum

[details=Rozwiń]- 4 lata

  • tytuł technika po zdaniu egzaminów zawodowych
  • więcej rzeczy informatycznych
  • gorsze przygotowanie do matury[/details]

Ewentualnie mechatronika lub mat-fiz+inf lub mat-geo+inf, obrazków nie ma bo nie mogę więcej niż 3

Tylko technikum. Technikum ma renomę i nie jest to ogólniak po tuningu.
Nawet pracodawcy patrzą inaczej na kogoś po TM jak po jakimś liceum …

Nie trzeba. To wybór.

Który jest bezużyteczny.

Jest faktycznie więcej godzin lekcyjnych? Jaki poziom oferuje kadra?

Kwestia kadry i własnych chęci.

To czy technikum ma renomę zależy od danego technikum…tak samo w przypadku LO.

Ogólnie bez znaczenia. Jak pójdziesz do pracy to nie będą patrzeć na takie dyrdymały. Myślisz, że pracodawcy śledzą rankingi szkół na poziomie średnim? :smiley:
Wpisywanie szkoły na poziomie średnim w CV to taka zapchajdziura dla nowego bez umiejętności.
Zamiast zastanawiać się w kategoriach: LO czy Technikum, zacznij się zastawiać w kategoriach: backend czy frontend (przykład webowy).
Bierz się za naukę w własnym zakresie, a nie oglądaj się na szkołę.

Jak chcesz iść na studia na uczelni technicznej, to LO, ale mat-fiz.

Tak? A jak tak nie zrobi to co mu się niby stanie? :slight_smile:

Nic. Będzie mu trudniej, i tyle.

1 polubienie

A to niby czemu? Na studiach usłyszy, że materiał który przerabiał cały semestr (pal licho czy LO czy technikum) ma umieć na za tydzień. :slight_smile:
Bardziej się liczy wytrwałość i chęć do przedmiotów IMHO.

Łatwiej nauczyć się go przez trzy lata niż w tydzień.

1 polubienie

W dzisiejszych czasach na studia iść trzeba i trzeba je ukończyć z jakimś dobrym wynikiem.