Technikum informatyczne w Warszawie

Cześć, przywitam się na wstępie bo jestem tutaj dosyć nowy.

Już niedługo będę musiał wybrać sobie szkołę średnią do jakiej będę chciał pójść - chcę iść na informatykę, konkretnie na programowanie. W innych dziedzinach informatyki średnio się odnajduję…

I mam w tej sprawie dwa główne pytania:

1 Przede wszystkim - co w moim przypadku byłoby lepsze: liceum a technikum? Po przeczytaniu kilkunastu tematów na temat podobny jestem nastawiony na technikum z kilku powodów:

  • nie należę do osób które lubią lub po prostu by potrafiły prawie cały dzień siedzieć nad większością książek, więc nauka wszystkich przedmiotów na raz zapewne w jakimś stopniu rozłożyła by mnie na łopatki

  • w kwestii studiów, to na chwilę obecną planuję iść na studia, jednak ich temat również bym musiał lepiej przemyśleć, gdyż wychodziłem z założenia iż pójdę na studia głównie po papierek że miałbym takie czy inne wykształcenie, jednak z tego co wyczytałem, na rynku IT obecnym liczy się bardziej doświadczenie niżeli dokument pod pachą.

  • po technikum od razu jest zawód (chociażby żeby wstępnie zarobić jakieś pierwsze złotówki)

  • praktyki, czyli to co kocham, sprawdzanie wiedzy teoretycznej.

2 Jakie mam szanse na dostanie się do danego technikum - chodzi mi o to na jakie mógłbym liczyć z moimi ocenami których się spodziewam: język polski 4, matematyka 4, fizyka 4, informatyka Bogu dzięki 6, język angielski 4 (w przypadku języków jest mała szansa na 5)? Prosiłbym też bardzo o podanie jakiś konkretnych przykładów techników/liceów w Warszawie.

Prosiłbym o wszelką pomoc, opinie, wypowiedzenie się w kwestii wymienionych wyżej pytań, szczególnie od osób które już są lub były w owych szkołach. :smiley:

Za każdą pomoc serdecznie dziękuję :slight_smile:

EDIT: tak, jak napisałem kilka postów niżej: czy aktualnie w technikach informatycznych jest programowanie? Jak przeglądam program nauczania to mam wątpliwości…