Telefon gwarancja, faktura vat czy karta gwar. czy to i to?


(Pinio150) #1

Witam serdecznie, mam pewną wątpliwości do wyjaśnienia.

Posiadam telefon, mam do niego wszystko, akcesoria itp.. i fakturę VAT, ale brak karty gwarancyjnej. Czy mogę reklamować telefon u producenta? Bo na stronie producenta pisze, że do realizacji gwarancji jest potrzebna karta gwaran poprawnie wypełniona, a skoro nie posiadam tej karty gwaran. to czy mogę iść do salonu producenta i na podstawie faktury vat prosić o wydanie duplikatu karty gwarancyjnej? Czytałem na jakiś forach, że jest to możliwe, ale czy jest, jak to jest w praktyce.

A druga opcja to czy mogę reklamować telefon na podstawie samej faktury u operatora sieci w której był tel przyjęty czy też niezbędna jest karta gwaran? Czy to właśnie u operatora trzeba poprosić o duplikat k.gwarancyjnej? Możecie powiedzieć jak to jest w praktyce? Czekam na wasze opinie, sugestie, pozdrawiam!


(ra-v) #2

Raczej nie.

Poproś sprzedawcę o kartę gwarancyjną.

Serwis firmowy raczej z pośrednikami uczestniczącymi w sprzedaży raczej nie jest związany żadnymi innymi umowami poza umowami kupna, sprzedaży i dystrybucji na dany region, ale może w jakiś sposób pomogą. Zadaj pytanie na stronie WWW producenta lub punktu serwisowego to się dowiesz.


(Pinio150) #3

znaczy poprosić o wydanie duplikatu?


(Klodzko) #4

Witaj,

Aby proces reklamacji był poprawnie zrealizowany potrzebujesz karty gwarancyjnej, dowodu zakupu czyli umowa (na której widniej imei telefonu) paragon, bądz FV. Jeżeli nie masz karty gwaracyjnej możesz podejść do salonu w którym był zakupiony telefon i poprosić o duplikat karty gwarancyjnej. Od razu jej nie otrzymasz, ponieważ dany salon bądz Ty musicie wystąpić pisemnie do producenta telefonu o wystawienie duplikatu. Taki proces trwa ok 2tyg.

pozdrawiam serdecznie