Telefon na Abonament, a gwarancja


(Karolekc5) #1

Witam

Jak się kupi sprzęt w sklepie to po 3 nie udanych naprawach gwarancyjnych, przysługuje wymiana sprzętu na nowy lub zwrot gotówki.

 

A jak to się ma kiedy się kupi telefon w abonamencie u operatora? po 3 naprawach ??


(Arasr3) #2

Musisz się tego dowiedzieć z umowy dołączonej do karty SIM lub po prostu podejść do najbliższego wydziału Twojego operatora i o to spytać.


(Karolekc5) #3

A nie ma tego w ogólnych przepisach ?? Konsumenckich

 

U  a w salonie nie pytałem, ale znając życie to nie będą znali odpowiedzi.

 

Karta sim. była brana wcześniej bez abonamentu.


(Arasr3) #4

Nie wiem, nie znam przepisów. Dajmy na to że jesteś np. W Orange, odwiedź stronę orange.pl, zaloguj się i zobacz czy coś takiego jest. Tylko to mi wchodzi teraz do głowy.


(roobal) #5

Rozumiem, że przeszedłeś z pre-paid na abonament? To nie powinno mieć znaczenia, skoro wziąłeś telefon u operatora, to zanosisz go do operatora, bo gwarancję przyznaje producent telefonu, a nie operator. Tak poza tym, z tego co pamiętam, wymiana na nowy produkt lub zwrot pieniedzy należy się po 4 naprawach, ale to wyczytasz w warunkach gwaracji.

 

Różnica jest taka, że jak kupujesz w sklepie, to zanosisz telefon do sklepu, a gdy bierzesz u operatora, zanosisz do operatora, bo gwarancję udziela producent telefonu, a nie sklep czy operator. Ja kiedyś zanosiłem telefon wzięty na kartę w Erze i przyjeli bez problemu, jakiś czas temu zanosiłem telefon kupiony w pewnym markecie, bo tam dają tylko paragon i nie podbijają gwaracji i market wziął telefon bez problemu, wysłałi do serwisu i zadzwonili kiedy mam go odebrać. W obu przypadkach czekałem około 2 tygodni.


(Kpc21) #6

Przepisy konsumenckie nie dotyczą gwarancji, tylko alternatywnego do niej uprawnienia (o którym nie każdy wie, a przysługuje ono zawsze, bez względu na gwarancję), zwanego reklamacją niezgodności towaru z umową.

 

Przy niezgodności z umową (zgłaszanej zawsze do firmy od której towar został kupiony, nigdy do producenta) reklamujący ma zawsze wybór między wymianą reklamowanego towaru na nowy i jego naprawą. Jeśli sprzedawca uzna, że wybrane żądanie jest niemożliwe do spełnienia bądź nie spełni go w umówionym czasie (który nie jest odgórnie ustalony, ma tylko być rozsądny, np. nie rok czasu na naprawę telefonu), można towar oddać i dostać z powrotem gotówkę. I przy telefonach na abonament tu jest haczyk, bo telefony na abonament są z reguły sprzedawane za kwotę znacznie mniejszą niż wartość rynkowa danej słuchawki.

 

Natomiast przy gwarancji wszystko zależy od zapisów karty gwarancyjnej. Może być tak, że klientowi od razu przysługuje zwrot, a może być tak, że zwrot mu w ogóle nie przysługuje (za to często określone są w niej jednoznacznie wszelkie terminy). Ale przy zwrocie telefonu za gotówkę haczyk jest ten sam.

 

Tak więc:

 

Tak samo w sklepie, jak i u operatora zależy to od karty gwarancyjnej. Jako że gwarancji udziela zwykle producent, zarówno w sklepie, jak i u operatora dla danego modelu danego producenta będzie to wyglądać tak samo. Ale telefon innego producenta może mieć zupełnie inne warunki gwarancji i wtedy będzie inaczej.