Telefon w orange a gwarancja

Witam mam telefon w Orange w abonamencie, mam na niego jeszcze gwarancje (Sony Xperia Neo V) i przestaje mi działać głośnik co jakiś czas, a ostatnio już coraz częściej. Czy jak bym go zaniósł na gwarancję to go naprawią za darmo? Czy dostane telefon zastępczy? Telefon ma już rysy i lekkie uszkodzenia obudowy, ale to nie miało wpływu na ten głośnik.

Jeśli zaniesiesz do salonu Orange to powinieneś dostać telefon zastępczy, ALE zanosząc telefon do salonu operatora wydłużasz sobie tylko czas oczekiwania na naprawę bo operator/salon musi wysłać telefon do serwisu, później serwis musi odesłać telefon do salonu, dlatego najlepiej od razu zanieść telefon do serwisu.

Poszukaj sobie punktu Regeneris albo autoryzowanego serwisu Sony w twoim mieście.

http://www.sonymobile-sklep.pl/userfile … list_2.pdf

http://www.regenersis.pl/SubWebS_7.aspx

Teoretycznie mają obowiązek przyjąć, praktycznie zrobią wszystko by tego nie zrobić. Wystarczy drobny błąd na fakturze i odsyłają cie do autoryzowanego serwisu. Najlepiej jest więc odpuścić sobie salon. Co do uszkodzeń to po prostu robią odpowiednią adnotacje na zgłoszeniu reklamacyjnym i tyle.

W Orange powinni dawać zastępczy, choć często się okazuje się że nie mają nic na stanie, ale jeśli już oddajesz u nich to się go domagaj. Tak na marginesie to w Plusie panuje lepsza obsługa klienta :slight_smile:

W przypadku gwarancji to gwarant, czyli producent decyduje czy urządzenie jest naprawiane, wymieniane na nowe czy też jest naprawiane w formie bezpłatnie lub odpłatnej. W sytuacji, gdy reklamacja będzie nieuzasadniona lub gdy uszkodzenie nie będzie kwalifikowało się do usunięcia w ramach gwarancji producent może obciążyć cię kosztami przesyłając wcześniej ekspertyzę techniczną wraz z wyceną.

Co do telefonu zastępczego. Żadne przepisy nie nakładają na salon takiego wymogu, niemniej jednak, jeżeli dany salo dysponuje wystarczającą ilością telefonów zastępczych wówczas takie urządzenie na czas naprawy powinno być Tobie wydane.

Zgodnie z tym, co napisał Piotrek2255, oddanie telefonu na gwarancję bezpośrednio do serwisu może skrócić czas naprawy uszkodzonego telefonu.