Telewizor do PS4 Pro - jaki wybrać?

Cześć,

temat, który pewnie już się wielokrotnie tu przewijał. Proszę o pomoc w wyborze TV z odpowiednimi parametrami pod konsolę PS 4 Pro. Do tej pory grałem raczej tylko i wyłącznie na pececie i jestem dość ‘zielony’ w temacie, mniej więcej wiem jakie z parametrów są najważniejsze jeśli chodzi o komfort gry, ale wolę zasięgnąć porady kogoś bardziej doświadczonego. Mimo przeczytania kilkunastu recenzji, opinii i testów, nie chcę wybrać czegoś zbyt pochopnie i potem nie mieć przyjemności z grania. Ja poniżej rzucę paroma opcjami, które mnie zainteresowały (ze sklepu zagranicznego, ale na dane techniczne możecie zerknąć i powiedzieć, co myślicie)

Szukam TV najlepiej 55’’ (nie większego, ze względu na ograniczone miejsce), oczywiście 4k, QLED/OLED, HDR, z input lagiem najlepiej nie przekraczającym 15 ms. I właśnie pytanie o matrycę: czy różnica 50/60 Hz a 100/120 Hz jest tak bardzo odczuwalna podczas gry? Niestety ciężko znaleźć TV, w którym wszystkie parametry byłyby idealne.

Planuję wydatek do 1500 e (ewentualnie mogę dołożyć 200-300 e, jeśli zdecyduję się na zakup na raty i będzie warto).

Poniżej to, co ja znalazłem:

Do Xboxa kupiłem taki

I jak się spisuje podczas rozgrywki? Mam na oku podobny z tej samej serii Samsungów. Nie wiem czy jest sens przepłacać, być może jako nowicjusz na konsoli nie wychwycę szczegółów, jakie wychwyciłby “stary wyjadacz” i wieloletni gracz. Ale czekam na dalsze odpowiedzi, może ktoś coś doradzi?

Nie ma sensu dopłacać do 120 klatek skoro obecne konsole ledwo wyciągają 30 przy 4K. HDR za to jak najbardziej bo to robi wrażenie :wink:

Praktycznie wszystkie nowe TV dysponują teraz funkcją HDR, jednak z tego co czytałem w różnych testach, nie wszędzie działa ona na zadowalającym poziomie. Jaki wybrać TV z dobrym HDRem? I rozumiem, że input lag też jest kluczową sprawą, w przeciwieństwie do matrycy.