Temperatura bezpieczna laptopa

Witam,

 

 

Mam dylemat. Chodzi o mojego laptopa firmy Samsung, którego kupiłem ok. 1,5 roku temu. 

Laptop działa dobrze i prawidłowo ale martwi mnie to, że on robi się gorący. Używam zawsze w trybie “zrównoważonym”. Bo w trybie “oszczędzania energii” działa on zauważalnie wolniej.

 

Temperatura w GPU-Z to do 85 stopni. Nie znam się na prawidłowych parametrach typu temperatury itd. i mam do was pytanie:

pracuję na tym laptopie codziennie nawet 10-12 godzin (jestem programistą). Mam na nim ważne programy oraz pliki, certyfikaty itd. Czy temperatura laptopa czyli do 85 stopni jest temperaturą BEZPIECZNĄ? Jaka temperatura jest bezpieczna dla laptopa?

 

W upały korzystam z podkładki chłodzącej. Jest trochę lepiej. Zawsze temperatura jest do 85 stopni.

 

 

Dziękuję za pomoc.

Nie jest! Moim zdaniem 60-70 st. to już jest dużo! Czas rozmontować laptopa i oczyścić chłodzenie oraz zmienić pastę termoprzewodzącą.

GPU-Z - to program do identyfikacji kart graficznych, pokazuje dane z czujników grafiki.

 

Co to ma wspólnego z pracą jako programista. Chyba, żę nonstop siedzisz w 3D albo odpalona gierka :wink: ?

 

Zainstaluj sobie HWiNFO, tam sprawdż realne temperatury.

Chłopie 85 stopni to dla laptopa prawie sahara… Napisz jakie masz dokładnie temperatury na poszczególnym trybie pracy tzn spoczynek, internet czy stres np praca z grami czy wymagającymi programami.  Pobierz speedfana i podaj dane. Ogólnie taka mała wskazówka. Zależy od podzespołów ale temperatura laptopa na spoczynku nie powinna przekraczać 45 stopni. Internet, office czy oglądanie filmów itp nie powinna przekraczać 60 stopni. Natomiast gry i wymagające programy to już jest duży skok ale nie powinno się przekraczać tej 80. Po jej przekroczeniu podzespoły szybko niszczeją jeśli pracują długo w takich warunkach a jak dojdzie do 100 stopni to masz z podzespołów węgiel jeśli w porę się laptop nie wyłączy :slight_smile:

 

A… tam, są zabezpieczenia.