Nie wiem czy dobrze trafiłem pod odpowiedni dział, jeśli nie to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie tego wątku do odpowiedniego działu. Mianowicie mam takie małe pytanie w związku z temperaturą procesora Intel Cor 2 Duo E 4300. Przyznam się bez bicia, iż troszeczkę go podkręciłem. Ale nie zmieniałem napięcia. Podkręciłem go do 2340 Mhz z 1800 Mhz. Chłodzenie boksowskie. Temperatura w stresie sięga 58 stopni. Procesor podkręcałem z poziomu Windows Vista, programem, AI Suite firmy Asus. Zasilanie to 400 W a reszta to tak jak w opisie poniżej. Będę bardzo wdzięczny za jaką kol wiek wypowiedź.
Zasilacz na pewno jest dobrej marki bo tam gdzie wymieniam części do komputera stosują tylko sprawdzone części komputerowe. I często nie są tanie. Ten zasilacz kosztował minie 150 złotych. Więc myślę, że nie jest taki najgorszy.
Chyba masz jakieś tam prawo do 10 dni oddać sprzęt, ja się dokładnie na prawie nie znam za młody jestem ale coś takiego na pewno obowiązuje. Więc chop do sklepu i oddaj im to badziewie…dołożysz 30zł i masz Corsair 450VX.
Tak rękojmia obowiązuje. Ale nie każdy sklep uznaje takowe prawo klienta, najczęściej trzeba to motywować i co im powie, że kupił badziew i padło napisał to na forum DP i kazali wymienić?
Nie ma takiego prawa. Towar pełnowartościowy nie musi zostać przyjęty do zwrotu. Te 10 dni o których mówisz obowiązuje tylko i wyłącznie przy sprzedaży WYSYŁKOWEJ (przez e-sklep, allegro, czy jak np kupisz w sklepie komputerowym i oni Ci to przyślą kurierem/pocztą). W prawie zostało to przesunięte z obowiązku sprzedawcy do jego dobrej woli. Więc jak sklep jest w porządku to przyjmą zwrot. (chociaż po tym jak Ci go wcisnęli to wątpię by byli “dobrym” sklepem)
Masz 3 możliwości oddania sprzętu do sklepu. Reklamacja - naprawa lub wymiana na nowy w czasie który jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Jak nie ma tam podanych ilości dni w jakich będzie naprawiony to oznacza, że “w możliwie najszybszym terminie” czyli nie wiadomo kiedy.
Możesz zwrócić towar powołując się na “niezgodność towaru z umową kupna/sprzedaży”. Wtedy sklep ma obowiązek w ciągu 10 dni odpowiedzieć w jaki sposób będzie Rozpatrzona reklamacja (nie załatwiona). I jeżeli towar okaże się zgodny to po porostu otrzymasz ten sam zasilacz.
3 możliwość to o ile sklep będzie chciał na coś takiego pójść to wymiana na inny sprzęt w ramach tej samej ceny (bądź wyższej).
A straszenia Inspekcją Handlową poważni sprzedawcy się nie boją.
Raz spotkałem się z sytuacją, że przyszedł gość coś reklamować i twierdzi, że właśnie przed chwilką był w Inspekcji Handlowej i rozmawiał z Panią Inspektor o nazwisku XYZ i powiedziała, że mamy to przyjąć i oddać mu kasę. W sytuacji było to zabawne, że Pani XYZ właśnie była u nas w firmie i robiła nam szkolenie na temat właśnie reklamacji i zwrotu towarów. (akurat przyszedłem pogadać z “upierdliwym” klientem podczas przerwy na szkoleniu)
A co do zasilacza - coby offtopa nie było. Weź to co polecają koledzy wyżej. Takie temperatury co masz na E4300 przy podkręceniu są w porządku. Sprawdź jeszcze temperaturę NB (mostka północnego) bo on też lub się czasami pogrzać przy OC.