Test programów AV i prośba do forumowiczów


(Barti 91) #1

Witam :slight_smile:

Mam dosyć nietypową prośbę...

Ponieważ pragnę przeetestować oprogramowanie Antywirusowe na VirtualBoxie na debianie , więc mam do Was sprawe... ;p

Czy mozecie podać mi strony zawierające różnego rodzaju szkodliwe oprogramowanie?

Jeśli nie na forum to prosiłbym o wysyłanie linków na barti-91@o2.pl

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam


(Laszjwrz) #2

Paczka wirusów (około 600)

http://www.techstarcomputers.com/nxs/455VIREN.zip


(Olixxx94) #3

Do notatnika wklej ten ciąg:

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

I zapisz go jako plik z rozszerzeniem .com. Jeśli av dobrze działa, to powinien wykryć wirusa, jednak on nim nie jest xD


(Laszjwrz) #4

EICARA chyba wszystkie antywirusy łapią:slight_smile: Ale jeśli by przypadkiem nie złapał to wiadomo przynajmniej, że coś jest nie tak.

P.S.

Nie obowiązuje chyba rozszerzenie .com , może być nawet .txt.

Może przyda ci się ta stronka http://www.pcflank.com. Możesz tam sprawdzić bezpieczeństwo portów, przeglądarki i działanie firewalla.

Pozdrawiam.


(Barti 91) #5

ładna paczuszka ale wiekszosc jest wykrywana nawet przez AVG xD

Eset Smart Security okazał sie lepszy od KIS'a 7 i NIIS'a 08. AVG został dalej w tyle.

Jeszcze FSecure i AVK przetestuje ale na VBox dalem na winde 256 mb ramu i troche robój w biały dzień był jak Nortona wrzóciłem a co bedzie z AVK to jestem ciekaw. :):slight_smile: macie jeszcze cos? :slight_smile:


(Orzechjuve0) #6

Wow nawet Avast zareagował hehe :smiley: fajny test Ale dlaczego tak się dzieje??


(Laszjwrz) #7

Ta paczka już w sumie stara więc heurystyki nią raczej nie sprawdzimy:) Kiedyś taki jeden "gość" miał na bodajże na onecie bloga, z którego można było pobrać różne wstrętne wirusy, teraz nie mogę już znaleźć tej stronki...

orzechjuve : dlaczego, poczytaj tu: http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm


(Enter6000) #8

Kasperky IS 6.0 [23-02] z 593 wirusów nie znalazł 6.


(Laszjwrz) #9

Czyli, nie znalazł wielu - wynik skanowania jest słaby?

Czy nie znalazł tylko paru z 593 - wynik skanowania bardzo dobry?


(Enter6000) #10

To już według uznania użytkowników. Tak jak piszesz: bardzo dobry lub słaby.

WT. bartekkozak pisał o skuteczności antywirusów na tych wirusach, więc chciałem sprawdzić jak u mnie to wypadnie. Specjalnie nie wgrywam sobie wirusów na kompa robiąc zagrożenie. I nie mam zamiaru przez to przesiadać się na inny antywir. Spoko.


(pavel9099) #11

Jest może jakaś nowa paczka z wirusami do testu?