Nie wiem jak poprawie nałożyć texturę. W przypadku dachu, dachówka jest pod ukosem, a chciałbym żeby była ustawiona poprawnie góra-dół, oraz żeby obrazek wczytany był mniejszy, a w przypadku gdyby miał nie objąć całego dachu, chciałbym żeby się powielił i po prostu przesunął (wtedy efekt rozmazania i dużej dachówki by znikł).
Mam też drugie pytanie trochę z innej półki. Chciałbym zrobić wcięcia na okna/drzwi. Ale opcja knife nie jest zbyt dobra, musiał bym strasznie pociąć każdą ścianę i przeciągać wierzchołki tak by powstały prostokątne okna/drzwi. Jak można to inaczej, łatwiej i efektywniej zrobić?
Ponadto podwójne wierzchołki usuwa się w edit mode TAB , zaznaczając siatkę A następnie wciskając W i z menu wybierając Remowe Dubels w lewym panelu na dole masz coś takiego jak Merge Distance jest to odległość promienia w którym wierzchołki zostaną zredukowane, na początek warto zostawić ją domyślnie.
Druga kwestia to normale czyli kierunki fejsów. W wypadku jakichś nieścisłości związanych z normalnymi można je skorygować na kilka sposobów żeby zobaczyć jak są ustawione, można je uwidocznić klikając w prawym panelu http://i211.photobucket.com/albums/bb18 … normal.jpg, jak widać można też modyfikować ich rozmiar za pomocą Normal Size.
Kiedy “okręcam”, zmieniam widok na obiekt, często mi go ucina np w rogach (jak tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69a … b26af.html). Przez to nie mam możliwości zaznaczenia wierzchołków (muszę obracać, kręcić żeby zaznaczyć). Często też po np: skalowaniu obiektu znika z widoku, istnieje, ale go nie widać. Na pewno istnieje jakiś magiczny przycisk, bądź są jakieś wytyczne żeby to się nie działo, tylko sam nie wiem. Jak zrobić żeby się tak nie działo?
Zdarza się to często jak otwierasz modele z innych programów, przydaje się przy przekrajaniu modelu (jeśli zajdzie taka potrzeba) Przy zaznaczaniu bardzo małych elementów gdzieś w zakamarkach.
Wszystko spoko, tylko teraz zgubiłem kamerę… Jak włączam widok kamery to nic nie pokazuje i na żadnym widoku jej nie ma ;/ Chociaż jest wypisana w liście obiektów które są w projekcie, jest wypisana ;/
Wszystko jest w menu Wiew -> Cameras -> Active Camera (skrót - 0 na klawiaturze numerycznej) i masz widok z Kamery, jeśli teraz “poruszysz głową” wyskoczysz z widoku kamery i znajdziesz się obok niej :), możesz ją też znaleźć zoomując w Top Wiew ( 7 na klawiaturze numerycznej) Lub naciskając ctrl + alt + 0 ustawić w aktualnym widoku. Naciskając Home powinieneś uzyskać widok całej sceny.
Dopadł mnie jeszcze jeden mały problem… Nie mogę swobodnie poruszać się po projekcie. Dotąd wciskając SHIFT moglem przemieszczać się bez problemu, teraz to nie działa.
Tylko dziwi mnie, bo ja wklepywałem bardzo dużo różnych wartości i nie działało o.O każdą ilość zer testowałem od 1 do chyba 10 ;p no cóż, ważne że działa. Ciekawe co znowu stanie mi na drodze wkrótce
– Dodane 26.12.2012 (Śr) 11:29 –
No i kolejny problem… oświetlenie. Mam cień z przodu domu, mimo iż słońce ustawione jest na rogu, tak by oświetlić przód i bok. Dodatkowo dodałem drugie oświetlenie z przodu, ale nic to nie daje, render wygląda tak…
Ustaw światło dokładnie i na rzutniach w aksonometrii najpierw TOP Orto, Front Orto, Right, Orto, jak to nie pomoże sprawdź czy normale nie są poobracane do środka.