Żeby się nie powtarzać => KLIK <= tutaj opisałem całą sprawę, ale nikt nie umiał mi pomóc.
Może ktoś z Was wie, na czym polega problem i jak mu zaradzić?
Żeby się nie powtarzać => KLIK <= tutaj opisałem całą sprawę, ale nikt nie umiał mi pomóc.
Może ktoś z Was wie, na czym polega problem i jak mu zaradzić?
A masz jakieś rozszerzenia zainstalowane?
W Thunderbirdzie? Nie.
A gdy wyślesz wiadomość po ludzku, czyli jako plain text, a nie html?
W ‘Opcje wysyłania’ mam ustawioną opcję: ‘przekształcaj wiadomości na format tekstowy’.
Nie pamiętałem takiej opcji i nawet zaisntalowałem na maszynie wirtualnej Thunderbirda, żeby sprawdzić gdzie ona jest, ale nie znalazłem.
A w ustawieniach konkretnego konta nie ma przypadkiem pozycji “Preferowany format wiadomości”? Używałem Thunderbirda jeszcze jakiś czas temu i wysyłałem wiadomości tylko jako “czysty tekst”.
W zasadzie jeśli chcesz wysyłać wiadomości jako zwykły tekst, to powinieneś w konfiguracji kont, w zakładce tworzenie twojego konta odznaczyć “twórz jako html”. Jednak zanim to zmienisz zdecyduj się, czy chcesz wysyłać wiadomości jako zwykły tekst, czy jako html, bo edytor masz w html, a potem i tak zmieniasz wiadomość na plain text, który nie obsługuje formatowania.
Dodatkowe polecenie:
wyślij do siebie taką wiadomość
Dokładnie tak, jak to napisałem - łącznie z pogrubieniem.
Sprawdź, jak ta wiadomość wygląda w Thunderbirdzie i jak wygląda w kliencie webowym.
marcin’82 - istotnie, w ustawieniach indywidualnych każdego konta jest opcja "Twórz wiadomości w formacie HTML. Odznaczyłem je przy każdym z kont - żadnych zmian.
kamil_w włączyłem tworzenie w html’u i zrobiłem zalecany przez Ciebie test.
W kliencie webowym - wszystko normalną czcionką, tylko wyrazy, które miały być pogrubione, są objęte gwiazdkami.
W TB - czcionka normalna i pogrubiona, z tym, że wyrazy pogrubione objęte są gwiazdkami; czyli to jednak nie była czcionka pogrubiona - dlaczego jednak wygląda inaczej niż normalny Arial - 9?
skoro wyrazy, które miały być napisane boldem były w gwiazdkach, to znaczy, że wiadomość finalnie została przekonwertowana do zwykłego tekstu, czyli by pasowało do twoich ustawień.
czemu nie wygląda jak Arial? Biorąc pod uwagę te ustawienia to normalne, że czcionka nie wygląda jak Arial, bo masz ustawione inne czcionki
Ze swojej strony mogę polecić rozszerzenie “Papeteria” lub jakoś tak. Samych papeterii nie stosuję w mailach, ale rozszerzenie to dodaje funkcję, którą wykorzystywałem dość często. Mówię tu o dodaniu zakładki w oknie redagowania wiadomości w formacie HTML, która pozwala na zajrzenie do kodu wiadomości oraz jego edycję.