Niedawno zaktualizowałem Thunderbirda 2 do wersji 3. Jak się okazało wersja 3 nie pobiera automatycznie nowych wiadomości podczas uruchomienia, mimo że taka opcja jest włączona w ustawieniach konta email. Sytuacja taka występuje gdy w konfiguracji kont email ustawione są odrębne skrzynki odbiorcze dla poszczególnych kont. W wyniku tego trzeba ręcznie pobierać wiadomości za pomocą przycisku Pobierz >> Wszystkie nowe wiadomości. Wszystko było by w porządku gdyby nie fakt, że najczęściej przycisk ten działa tylko dla konta email aktualnie zaznaczonego na drzewie folderów - co jest bardzo niewygodne w momencie gdy posiadamy skonfigurowaną większą ilość kont.
Na chwilę obecną udało mi się rozwiązać ten problem na 2 sposoby:
- Poprzez zmianę folderu do, którego mają być pobierane wiadomości na Skrzynkę globalną.
Aby tego dokonać należy przejść do: ‘Konfiguracji kont’ >> na liście należy wybrać pozycję ‘Konfiguracja serwera’ >> następnie należy wybrać przycisk ‘Zaawansowane (M)’.
W oknie, które się pojawi należy wybrać opcję: Globalna skrzynka odbiorcza >> Folder: Lokalne foldery
Następnie należy zaznaczyć opcję ‘Uwzględniaj ten serwer podczas pobierania nowych wiadomości’.
Taką konfigurację należy wykonać dla każdego skonfigurowanego konta osobno.
Naturalnie powinny być także włączone opcje ‘Sprawdzaj podczas uruchomiania, czy są nowe wiadomości’ oraz ‘Automatycznie pobieraj nowe wiadomości’. Obie opcje znajdują się w ‘Konfiguracji serwera’. Opcje te powinny być włączone osobno dla każdego skonfigurowanego konta email.
Powyższe rozwiązanie jest wygodne w przypadku gdy posiadamy skonfigurowane tylko jedno konto email, gdyż w ten sposób wiadomości ze wszystkich kont email będą lądowały w jednym folderze.
W przypadku większej ilości kont proponuję skorzystać z drugiego rozwiązania.
- Drugie rozwiązanie polega na instalacji dodatku Get all mails.
Po instalacji dodatku należy ponownie uruchomić Thunderbirda. Następnie należy kliknąć prawym klawiszem myszy na pasku narzędzi i wybrać opcję ‘Dostosuj’. Na liście pojawi się ikona o nazwie ‘Pobierz wszystkie’, ikonę tą należy przeciągnąć na pasek zadań (w najbardziej wygodne dla siebie miejsce). Zmiany zapisujemy przyciskiem ‘Zakończ’.
Teraz podczas uruchomienia Thunderbirda wystarczy kliknąć na przycisk ‘Pobierz wszystkie’, w wyniku czego zostaną pobrane nowe wiadomości ze wszystkich skonfigurowanych kont pocztowych. Wiadomości zostaną umieszczone w skrzynkach odbiorczych zgodnie z ustawieniami (np. w oddzielnych skrzynkach odbiorczych każdego konta email).