Thunderbird. Brak możliwości pobierania poczty

Serdecznie witam wszystkich -

Mam poważny problem z programem pocztowym Thunderbird. Zmieniłem komputer i zainstalowałem ten program, który na starym komputerze pracował doskonale. Tu, jest problem z pobieraniem poczty z serwera. Byłem na serwerze i tam poczta się znajduje. A kiedy uruchomię Thunderbirda nie pobiera jej. Ukazuje się na dole komunikat o treści: Łączenie: Nawiązano połączenie, wysyłanie identyfikatora użytkownika. A na środku ekranu ukazuje sie okienko “Wprowadź hasło”.

Wprowadź hasło użytkownika (nazwisko) na serwerze poczta.neostrada.pl

Po wpisaniu hasła i kliknięciu OK, po chwili ukazuje się Ostrzeżenie!.

Przesyłanie nazwy użytkownika nie powiodło się. Odpowiedź serwera poczty. poczta.neostrada.pl : Authentication failed.

Konfiguracja konta:

Serwer poczty wychodzącej: SMTP nazwisko@neostrada.pl - poczta.neostrada.pl

Nazwa serwera: poczta.neostrada.pl

Port 25

Nazwa użytkownika: nazwisko@neostrada.pl

Postawiony haczyk w okienku Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła. Bez szyfrowania

Konfiguracja serwera przychodzącego POP3.

Nazwa serwera: poczta.neostrada.pl

Bardzo proszę o pomoc, za którą będę wdzięczny.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich i życzę pomyślności.

TED 4.

Spróbuj w nazwie użytkownika wpisać samo nazwisko, bez @neostrada.pl

Czasami serwery poczty są tak skonfigurowane, że same dodają adres. W takim przypadku gdy wpisujesz nazwisko@neostrada.pl serwer widzi to jako nazwisko@neostrada.pl@neostrada.pl i wywala błąd.

Albo spróbuj wpisać login@domena.neostrada.pl, lub login@poczta.neostrada.pl

Serdecznie witam koledzy -

Dziękuję za szybki odzew i sugestie.

Wykonałem wszystko tak, jak podaliście. Nic nie dało.wynik jest taki jak napisałem w pierwszym poście.

Pomyślałem, że jest jeszcze jedna możliwość sprawdzenia, gdzie tkwi błąd. Jeśli się uda, uruchomić starego PC-ta, podłączyć go do Neostrady i dokładnie spisać wszelkie możliwe ustawienia THUNDERBIRD-a, który na starym komputerze pracował doskonale.

Z nocnych porównawczych notatek widzę rozbieżności, ale nie spałem całą noc i muszę odpocząć nieco. By ponownie powrócić do ustawień tego programu pocztowego.

Postaram się jak najdokładniej przekazać Wam te różnice, aby można było wspólnie ten problem rozwiązać.

Doceniam Wasze zaangażowanie i cieszę się, że nie jestem sam z tym problemem.Jeśli coś znajdziecie w tym temacie, bardzo proszę.

Wszystkiego dobrego.

TED 4.

Rozumiem, że sprawdzałeś ustawienia zarówno SMTP jak i POP3. Przy łączeniu się klienta z serwerem w celu sprawdzenia wiadomości używany jest protokół POP3, więc może tam tkwi błąd u Ciebie.

Proponuje odpalić thunderbirda poprzez menadżera profili, utworzyć nowy profil i wpisać odpowiednio:

POP3: poczta.neostrada.pl

nazwa użytkownika: twojanazwa@neostrada.pl

port: 110

używaj bezpiecznego połączenie: nigdy

SMTP: poczta.neostrada.pl

nazwa użytkownika: twojanazwa@neostrada.pl

port: 25

szyfrowanie połączenia: TLS (jeśli dostępne)

Jeżeli to nie zadziała, to winy nie szukaj w thunderbird tylko u administratora tepsy.

Serdecznie witam Sunmar -

Dziękuję za dokładne wskazówki na temat programu pocztowego Thunderebird. Okazały się doskonałym punktem odniesienia do dalszych ustawień. Opierając się na Twoich wskazówkach, sprawdzałem punkt po punkcie ustawienia. I wszystko było dobrze, ale nie mogłem pobierać nadal poczty.

Uruchomiłem mojego “PC-ta staruszka” i choć powoli pracował, sprawdziłem ustawienia w jego Thunderbircie. Były takie same jak mi podałeś. Więc byłem pewien że to musi wypalić!.

Wpadł mi do głowy pomysł, że można by spróbować choć po części sprawdzić pracę programu pocztowego. Mam konto pocztowe na Onet-cie, więc wysłałem wiadomość z Thunderbirda na Onet. Kiedy wysyłałem, ukazało się okienko z pouczeniem, którego przedtem nie było, o możliwości przesyłania samego HTML-a, lub tekst + HTML, oraz samego tekstu. To doskonałe rozwiązanie. Podałem “Tekst + HTML” i kliknąłem “Wyślij”. Poszło w mgnieniu oka. Zajrzałem na Onet. Przesyłka była taka jak wysyłałem z barwnym tłem i tekstem.

Tak więc już wiedziałem, że serwer SMTP pracuje prawidłowo. A serwer POP 3, nadal milczy. Koło północy zadzwoniłem do Pomocy technicznej Neostrady, oznajmiając brak pobierania poczty przez serwer POP3. Miły człowiek odpowiedział mi, abym uzbroił się w cierpliwość, ponieważ mają problemy z tym serwerem i na drugi dzień powinno być już wszystko w porządku.

Zapewne nie słyszałeś tego huku, ale to “spadł mi kamień z serca”. Około 17:00, włączyłem komputer. Nie było wiadomości, więc kliknąłem “Pobierz”. Bardzo szybko wiadomość była już w programie. Pomyślałem, dlaczego po włączeniu od razu nie pobierał wiadomości. Zajrzałem na: Narzędzia > Konfiguracja kont > Konfiguracja serwera > Sprawdzaj czy nadeszły nowe wiadomości co … [i w okienku zmieniłem z 10 na 5 minut].

I wszystko pracuje jak należy!. Dzięki Twej pomocnej dłoni razem rozwiązaliśmy problem. Thunderbird to ciekawy i bardzo efektywny program pocztowy, pracuję na nim od samego początku, co jakiś czas otrzymując do niego aktualizację.

Dziękuję serdecznie Sunmar za pomoc. Doceniam to. Pozdrawiam Ciebie oraz rodzinkę.

Wszystkiego najlepszego. Trzymaj się ciepło.

Tadeusz.