Thunderbird - ciągle żąda hasła

Thunderbird na kilku kontach, co kilka dnia wymaga hasła …„logowanie na serwerze nie powiodło się, wprowadź nowe hasło”. Na wszelki wypadek zmieniłem hasła na tych kontach (z opcją zapamiętania), kilka dni spokoju i znowu problem. Przy czym logowanie się za pomocą starych haseł wcześniej a nowych obecnie na serwerze nie stanowi żadnego problemu.

Reinstalowąłem TB ale niestety nie pomaga. Na stacjonarnym i laptopie to samo, w czym może być problem?

Może zainstaluj betterbird.

Zła konfiguracja serwera poczty. Albo zabezpieczenia, albo porty, albo sposób uwierzytelnienia.
Sprawdź dokładnie parametry.

Już kiedyś się przymierzałem do tego ale jakoś pokutuje to 20 lat z TB, betterbird zanim poznam dobrze minie sporo czasu. Inna sprawa przerzucanie wiadomości katalogów, jak znam życie będą problemy po drodze … ale dziękuję bardzo za propozycję :slight_smile:

Ja już sprawdziłem wszystko w miarę swoich możliwości, porównywałem z ustawieniami znajomych ( którym poczta działa) i to już trwa od około 2 tygodni. Najciekawsze jest to, że co jakiś czas ta poczta się odblokowuje i wchodzą wiadomości. Ostatnio na próbę zmieniłem SSL/TLS na TRARTTLS, czytałem na stronach ENG, że to pomaga ale nic. Port mam:993, przy w/w zmianie na chwilę się zmienił na 143 dla STARTTLS.

1 polubienie

Możesz mu wskazać by używał folderu z Thunderbirda zamiast tworzył nowy, do którego musiałbyś importować mejle i konfigurację (filtry, SMTP, POP3/IMAP, jakieś dodatki np. Sygnaturki/papeteria).

Można powiedzieć, że to tylko tylko zamiany w silniku przez innych programistów (jakich nie chcą w oryginale).

Wow takie cuda :), i wtedy nie odinstalowuje TB, Betterbird jakby przejmuje nad nim kontrolę?

Przed chwilą rozmawiałem z suportem Interii, pisałem wcześniej ale nie odpowiadali. Podpowiadają, aby nie wpisywać haseł do wyskakującego okienka, tylko bezpośrednio w bebechy (dosłownie) TB oraz zwrócić uwagę, czy na serwerze w ustawieniach/parametrach nie doszło do samoczynnego odptaszkowania pozycji „Używam programu do poczty”, czy jakoś tak.

Jeżeli ma to miejsce to na 99% ktoś próbuje z mojego komputera zrobić sobie „serwer”, mają info, że coraz częściej dochodzi do takich sytuacji jak hasło typu „Jolka, Kryśka” itd.
Właśnie zastanawiające jest to, że raz na jakiś czas samo się odblokowuje i wtedy ktoś (boot) rezygnuje i szuka łatwiejszych kont. Teraz akurat konta się odblokowały i działają. Po stronie serwera zapewne wszystko ok, bo tam cały czas czytam pocztę.

Z praktyki Twojej wychodzi, ze jest lepszy od TB?

Thunderbird to na Linuxa najlepiej. Na W11 masz nowego Outlooka . :fu:

Po ostatnich doświadczeniach ale nie tych o których piszę+ trochę recenzji pozbieranych w necie sklonny jestem się pod tym podpisać.

Ja akurat jadę na W10, ciężko się przekonuję do nowości, myślałem, że Outlock został pogrzebany już dawno razem z Internet Explorerem, dzisiaj coraz więcej zaskoczeń :wink: , dzięki za info.

Z jakimi kontami jest problem? Rozumiem że Interia, jeszcze jakieś Gmail, Microsoft? Może jednak problem z autoryzacją, np masz wyłączony OAuth2, choć to by się objawiało inaczej, tzn nie działało by wcale. Nie wiem też czy Interia w używa OAuth2. Tak czy inaczej zajrzyj
https://www.reddit.com/r/Thunderbird/comments/19er961/thunderbird_seems_to_have_lost_its/

Inna propozycja - skasuj konto zupełnie i dodaj od zera. Często dopiero wtedy konto wyświetla okienko konfiguracyjne OAuth2.

Nie wiem czy Betterbird rozwiąże problem, ale na stronie https://www.betterbird.eu/ piszą że

Łatwa adopcja: Możesz zainstalować Betterbirda w tym samym czasie co Thunderbirda i uruchomić je na tym samym profilu. Oznacza to, że możesz wypróbować Betterbird bez żadnych kłopotów i wrócić do Thunderbirda, jeśli ci się nie spodoba - co jest mało prawdopodobne. Prosimy o zapoznanie się z drobnym drukiem na naszej stronie pomocy technicznej.

Betterbird to po prostu zestaw łatek na Thunderbirda, a nie osobna gałąż kodu. W założeniu łatki nie mają prowadzić do niezgodności obu projektów