Thunderbird - konto poczty i dostęp dla grupy w sieci

Mamy konto e-mail firmowe i w sekretariacie odbierana jest poczta przy pomocy programu “Thunderbird”, często są w niej listy dla różnych pracowników.

Czy jest jakiś dodatek lub program który umożliwia współdzielenie poczty odebranej w programie “Thunderbird” po sieci lokalnej na inne stanowiska (komputery), by każdy sobie mógł sprawdzić, czy są dla niego jakieś listy.

Liczę na pomoc,

PH

Praca grupowa:

http://www.google.pl/search?q=Thunderbi … =firefox-a .

W grę wchodzi raczej własny serwer poczty, np. taki:

http://oprogramowanie.nf.pl/Program/365 … mobilnosc/ .

Ten Scalix to cholernie droga zabawka jest :-(. Już chyba o wiele lepiej było by po prostu wykupić dla każdego pracownika osobne konto pocztowe i przydzielić mu osobny adres. To kwestia kilkudziesięciu złotych rocznie na łebka (albo małych kilkuset (200-300) jak się da wziąć w pakiecie) lub nawet darmo jeżeli firma używa kont darmowych (!?)

Ale jeżeli nie, to może lepiej:

  • jedno konto pocztowe ale IMAP a nie tradycyjny POP3 (każdy czyta maile każdego, ale przynajmniej działa. O ile tych maili nie przewala się kilku-kilkudziesięciu gigabajtów miesięcznie.

  • postawiony lokalnie serwer pocztowy, ale nie taki za 4 i pół koła a darmowy (także w firmie) Hamster. Program stworzony jako lokalny serwer NNTP ale do emaili też się nada. Nie będzie wymagał osobnej, dedykowanej maszynki, wystarczy ten komp w sekretariacie, byle pracował cały czas w godzinach pracy firmy.

Zdaję sobie sprawę … chciałem tylko nakierować. Własny serwer poczty jak najbardziej wchodzi w grę. Lista mailingowa, przekierowanie przychodzących i wszystko …

Hmm, tak na zdrowy rozum można by chyba zrobić tak, że każdemu pracownikowi konfiguruje się konto firmowe przez pop3 w Thunderbirdzie z ustawionym filtrem, żeby program pobierał tylko maile w którym jest ten konkretny adresat?

Też tak można, tyle że filtrowanie po adresacie nic nie da, bo on jest… zawsze taki sam :slight_smile: sekretariat@firma.pl

Zresztą w ogóle pomysł z filtrowaniem (w kliencie, czy na serwerze - taki np. Hamster też potrafi filtrować i to bardzo dobrze) jest średni. Bo trzeba by zmusić nadawców żeby jakoś oznaczali swoje maile, w temacie albo w treści, tak aby filtrowanie było możliwe.

IMO, każde rozwiązanie typu jeden zewnętrzny adres mail na całą firmę i dystrybucja maili po firmie (czymkolwiek i w jakikolwiek sposób) to bardzo kiepski pomysł i bardzo, bardzo prymitywna i łatana drutem i szmatami proteza normalnych w takich sytuacji rozwiązań. Czyli adres email indywidualny dla każdego pracownika.

Aha. Ja założyłem, że jest utworzone jedno konto mailowe, które zbiera wszystkie maile skierowane na tę domenę (taki catch all) z różnymi adresatami i da się po nich filtrować. Ale chyba masz rację, bo nic takiego nie wynika z pytania.

Zgadzam się też z Twoim końcowym stwierdzeniem, trochę to takie łatanie.