Thunderbird na kilku komputerach - problem z pobieraniem wiadomości


(lostek815) #1

Witam.

 

Mam zainstalowanego Thunderbirda na trzech komputerach i na każdym mam zalogowane swoje dwa te same adresy e-mail. Nigdy nie było z tym żadnego problemu, aż do teraz. Otóż z jednego komputera korzystam najczęściej i tu wszystko ładnie działa, a kiedy na dwóch pozostałych od czasu do czasu chcę sprawdzić pocztę, to występuje problem z pobieraniem wiadomości. Nagle pojawiają się jakieś wiadomości "widmo" które przyszły niby o tej godzinie o której uruchamiam program, nie mają ani tematu ani nadawcy, po prostu takie puste pola, a prawdziwe wiadomości nie chcą się wczytać, albo niektóre się wczytają, a inne nie. Co jest tego powodem? Wszystko mam dobrze skonfigurowane w ustawieniach poczty.

 

W sumie problem pojawia się chyba przy korzystaniu z poczty raz na jakiś czas. Bo to samo dzieje się na poczcie mojej mamy, która nie korzysta z niej na co dzień i Thunderbird jest otwierany może dwa razy w miesiącu. Też pojawiają się puste wiadomości i nie chce wszystkiego pobrać.


(Cedar) #2

Być może jakiś błąd zapisu wiadomości przez program.

Użyj programu Speedyfox http://www.dobreprogramy.pl/SpeedyFox,Program,Windows,17352.html (przy wyłączonych przeglądarkach i Thunderbirdzie) jeśli nie pomoże to w Thunderbirdzie PPM na dany folder -> Porządkuj oraz PPM -> Właściwości -> Napraw folder.


(lostek815) #3

Naprawiania folderu próbowałem i nic to nie pomogło. Teraz postanowiłem usunąć konta, cały profil, odinstalować program, łącznie z usunięciem plików w rejestrze i zainstalować go na nowo. I co? Teraz nawet na tym kompie na którym miałem wszystko w porządku tak się dzieje. Czytam teraz komentarze na stronie DP pod tym programem i z tego co widzę to z tą najnowszą wersją ludzie mają właśnie podobne problemy. Coś schrzanili nieźle…


(Cedar) #4

Pozostałych rzeczy, o których pisałem też próbowałeś?

Używam Thunderbirda od wielu lat, zawsze najnowszą wersję (obecnie 31.0)  i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów. Może dlatego, że wszystkie profile Thunderbirda ma na wydzielonej, małej (6GB) partycji, do której nie mają dostępu żadne inne programy…


(lostek815) #5

Nie mam w zwyczaju pobierania innych programów do rozwiązywania problemów bo to tylko zaśmiecanie sobie dysku, a poza tym nie będę pobierał nieznanego mi oprogramowania. Czytam teraz polskie forum Thunderbirda i dużo ludzi ma problemy z odbieraniem wiadomości właśnie przy wersji 31.0, ale u każdego wygląda to nieco inaczej. Oczywiście problem tyczy się IMAP bo przy ustawieniach POP3 wszystko działa normalnie, ale po co mi POP3? Przecież nie będę na każdym komputerze potem odznaczał tych samych maili jako przeczytane…


(Cedar) #6
  1. Podałem  trzy sposoby, użyłeś jednego.

  2. Nie przesadzaj z tą pseudo ostrożnością. Każdy program jes nieznany dopóki go nie użyjesz, Thunderbird też przed pierwszym użyciem był takim dla Ciebie.

Tym malutkim programem, którym podałem nie zaśmiecasz dysku bo się go nie instaluje a Ty nawet nie przeczytałeś opisu co on robi.

  1. dlaczego wcześniej nie napisałeś, że chodzi o IMAP? Pod PPM masz jeszcze opcje przechowywania maili Offline, to też można spróbować załączyć.

  2. Masz problem, nie chcesz sprawdzić porady, Twój problem, walcz sam.

EOT


(lostek815) #7

Gdzie masz ten trzeci sposób? Bo ja widzę tylko dwa które podałeś: użycie programu i skorzystanie z funkcji “Napraw folder”. A z tego co widzę to ten program służy do przyspieszenia pracy Thunderbirda, a to nie jest problem jaki by u mnie występował, więc nie będę z tego korzystał. Sprawdzam porady które wydają mi się sensowne i bezpieczne. Opcja z przechowywaniem maili offline jest automatycznie zaznaczona. Odznaczenie też nic nie pomogło. Zmiana ustawień serwera IMAP na nieszyfrowany też nie pomaga jakby co.


(Cedar) #8

A wiesz na czym to przyspieszenie polega? Sprawdziłeś chociaż? Przyspieszenie jest jakby “przy okazji”, program optymalizuje i naprawia błędy baz danych SQLite, które są elementem profilu między innymi Thunderbirda, Firefoxa, Chrome, Skype. W bazach tych przechowywane jest wiele danych programu i ich błędy mogą powodować błędną pracę tych programów. Program jest całkowicie bezpieczny. Używając tego programu nigdy nie miałem żadnego problemu z zaawansowanym używaniem Thunderbirda na kilku profilach.

Prosić Cię abyś go użył, nie mam zamiaru, a Ty nie proś więcej o pomoc, jeśli z założenia nie masz zamiaru z niej skorzystać. Dla mnie to ostateczny koniec wątku.

PS. Sposoby były trzy, dwie z nich blisko ze sobą związane.


(lostek815) #9

A czy nie sądzisz, że skoro odinstalowałem w całości program Thunderbird i usunąłem po nim wszystkie foldery, a nawet ślady w rejestrze, po czym zainstalowałem go na nowo, to ewentualne błędy powinny zniknąć?

 

W każdym razie użyłem teraz tego programu i nic to nie dało. Zadowolony?

 

Sprawdziłem jeszcze coś i dodałem do Thunderbirda pocztę z innej domeny, z której rzadko korzystam i tam jest wszystko w porządku. Czyli wychodzi na to, że problem występuje tylko przy poczcie z Onetu. Albo ewentualnie chodzi o pocztę z dużą ilością wiadomości bo tylko na tych z Onetu mam po kilka tysięcy maili.


(drunkula) #10

U mnie te wspomniane, plus wiele innych wałków - nieodczytane-duchy, nieprawidłowe wyświetlanie nieprzeczytanych, mieszanie wiadomości kilku skrzynek itp.

Gdyby nie lenistwo i niechęć do klientów webowych… na chwilę pomógł add-on multi-xpunge … niestety u mnie po tygodniu wróciło do “normy”.

 

https://addons.mozilla.org/en-us/thunderbird/addon/xpunge/