Thunderbird - nie działa filtrowanie poczty


(arlid) #1

Witajcie. Zauważyłem, że nie działa mi filtrowanie poczty w TB. Włączone są zarówno same filtry, jak i opcje stosowania podczas ręcznego uruchamiania i pobierania poczty. Niestety nie działa to automatycznie. Jeżeli zaznaczę filtr i “wymuszę” ręczne filtrowanie wszystko działa jak należy. W czym może być problem? Poczta co prawda skonfigurowana po IMAPie i odbierana także na telefonie, ale chyba mimo wszystko podczas otwierania TB powinien je oznaczać zgodnie z filtrami nawet, jeśli zostały przeczytane w innym kliencie poczty (przecież wtedy dopiero je “pobiera”). Dobrze myślę, czy coś pomyliłem? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.


(bachus) #2

Masz zaznaczone w ‘rules’ 'Getting New Mail"? Może zostawiłeś zaznaczone “Manually Run”?


(arlid) #3

Są zaznaczone obie opcje (co ciekawe zawsze były, przynajmniej tak mi się wydaje). Mogę wyłączyć opcję ręcznego uruchamiania, ale wtedy to już w ogóle nie działa nic. A tak działa przynajmniej ręczne uruchomienie, ale to tez nie jets rozwiązanie.


(roobal) #4

Włącz logowanie i zobacz czy filtr coś loguje. Wybrałeś filtruj przed czy po klasyfikacji spamu (piszę z pamięci)?

Robisz filtry dla wiadomości przychodzących czy wychodzących, czy jednych i drugich?


(roobal) #5

Niestety to tak nie działa. TB wie, że wiadomość została odczytana i jeśli na innym kliencie nie filtrowaleś, to filtr nie przeniesie wiadomości. U mnie tak jest. Gdy odczytam na telefonie, a TB nie zdążył pobrać wiadomosci przed odczytaniem, nie przenosi już zgodnie z filtrem.


(krystian3w) #6

Chyba tak jest przynajmniej od 2010 http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=2461817