Kiedyś opisywałem problem, który niejako koreluje z tym obecnym ale nie do końca. Otóż Thunderbird
jako klient poczty na komputerze stacjonarnym nie kopiuje wiadomości z katalogu „wysłane” do klienta poczty na serwerze Interii.
Mam dwa katalogi „wysłane” na komputerze i prawdopodobnie to jest praprzyczyna tego nieszczęścia ale niestety nie daje się usunąć tego drugiego.
Na fotce co prawda widnieje informacja, że w katalogu wysłane jest 1 wiadomość ( komputer ), w rzeczywistości jest ich dużo, natomiast na drugiej fotce ( serwer ) nie ma żadnej informacji ilościowej i faktycznie katalog „wysłane” jest pusty.
Któryś pewnie jest Sent z aliasem polskim „wysłane”.
Pewnie trzeba pogrzebać w właściwościach folderu, tak by TB poprawnie identyfikował foldery serwera z etykietami jakie sam tworzy.
W ustawieniach konta w TB wskaż dokładnie, który folder ma być traktowany jako „Wysłane”
Prawym na nazwę konta → ustawienia → kopie i foldery → umieszczaj ich kopie w → folderze: wskaż dokładnie folder.
Zazwyczaj ustawiam foldery ręcznie bo TB niekoniecznie robi to tak jak chcę.
Ja mam tak ustawione, wiadomości wysłane są umieszczane w folderze „wysłane” natomiast nie są kopiowane ( nie wiem, czy właściwe określenie?), czy też dostępne na moim koncie mailowym ( imap ) na serwerze Interii, odbierane natomiast normalnie funkcjonują.
Wcześniej wiadomości wysyłane były umieszczane raz w jednym raz w drugim katalogu „wysłane”, był czas, że nie mogłem ich odróżnić, walczyłem z tym długo, jakimś cudem zapisuje teraz w jednym. Wydaje mi się, że ten drugi katalog wysłane ( pusty ) trzeba by skutecznie usunąć, wtedy może wróci wszystko do normy.
W zał. fotka jak to wygląda od strony serwera.
Sprawdź czy na pewno zdefiniowałeś ręcznie folder. Z mojego doświadczenia to ma znaczenie, tj:
nie wybierasz „folderze wysłane konta:” bo wtedy TB sam sobie dobiera folder i często to nie jest to czego się chce, tylko "folderze: " i kombinujesz z folderami aż znajdziesz ten właściwy.
Tak mam od kilku miesięcy i tam są zapisywane, co jest zgodne z Twoim stanowiskiem.
Wstawiałem tam zarówno ten pełny „wysłane” jak i ten pusty i nic.
A taki mam wybór:
Przez jakiś czas nie mogłem się tu zalogować, czat z konsultantem, pomoc na forum nic nie pomagało
Wreszcie udało się, czy ktoś ma może jeszcze jakaś koncepcje odnośnie tego nieszczęsnego katalogu „wysłane”, dalej njestem z czar… du…