Thunderbird, który do tej pory działał bez większych upierdliwości, kilka dni temu przestał pobierać pocztę z Gmail.
Reinstalacja nie rozwiązała problemu. Podczas konfiguracji konta program nie potrafi połączyć się z google, żeby pobrać ustawienia
Po skonfigurowaniu konta i podczas próby synchronizacji, wyświetla się powiadomienie o nieprawidłowym certyfikacie:
Program stale próbuje pobrać z serwera wiadomości, ale bez skutku, zarówno na protokole IMAP, jak i POP3.
Po uruchomieniu, w polu podglądu wiadomości, zamiast obrazu powitalnego pojawia się informacja:
Nie działa tylko pobieranie wiadomości, wysyłanie działa bez problemu (poza tym, że nie może przenieść wysłanej wiadomości do “Wysłane”).
Na maszynie wirtualnej i w trybie awaryjnym poczta działa bez zarzutu.
Problem dotyczy tylko IMAP i POP3 .gmail.com, program bez problemu łączy się z .agh.edu.pl przez protokół IMAP i .o2.pl przy pomocy POP3.
Wyłączenie wszystkich modułów ESET Smart Security nic nie daje.
Już wcześniej miałem problemy z połączeniem SSL z google przez Thunderbird. Dodatek “Google Tasks Sync for Mozilla Thunderbird” nie potrafił się zalogować na konto goole, po paru dniach mu przeszło.
Nie śpieszy mi się, żeby pisać do ESET, bo nie pamiętam, kiedy wyszła nowa wersja antywirusa (w każdym razie niedawno, podobnie jak problem), dlatego chciałem dopytać, czy to możliwe, żeby antywirus blokował mi Thunderbird?