Pokazuję właśnie znajomemu, że opłaca się przerzucić z Windows Mail na Thunderbirda 3.
Jednak - pojawiła się pierwsza przeszkoda - klient nie wysyła poczty. Odbiera, z wysyłaniem ma problem.
Przy kliknięciu WYŚLIJ następuje połączenie z serwerem SMTP i trwa to jakieś 10 s. Potem laptop daje znać - przekroczono limit czasowy połączenia. Coś w ten deseń. Poczta założona jest w tlenie więc domyślny serwer był smtp.tlen.pl. Zmieniłam go na poczta.o2.pl.
Niestety nic to nie dało i w sumie nie wiem co mogę dalej robić. Bardzo proszę o szybką pomoc.
Sprawa druga, mniej ważna - import adresów. Do Thunderbirda 2 było specjalne rozszerzenie ‘Windows Contacts Import’, w Trójce nie działa. Jak w wygodny i szybki zmienić Windowsowskie pliki .contact do .txt ? Lub czy zna ktoś rozwiązanie tej komplikacji?
Co do thunderbirda 3 i wysyłania wiadomości początkowo też miałem taki problem.Spróbuj w ten sposób… że wchodzisz w ustawienia programu.W menu ustawień powinieneś mieć zakładkę odnoszącą sie do wysyłania poczty.Tam powinieneś min. miec adres serwera poczty wychodzącej.Na dole w tym oknie masz cos w rodzaju użytkownika.Tam sie wpisujesz…i powinno działać…mi zadziałało.Pozdrawaim
We wszystkich 3 serwerach p wychodzącej dałam tą samą nazwę Użytkownika. Nie zadziałało
Edit: doszłam jakoś do pewnego linka z o2 z wątku asterixa. Już wysyła pocztę bez problemu, wątek do zamknięcia, jakby co, to tu wszystkie dane, może komuś sie przyda … http://pomoc.o2.pl/poczta/programy/