Jeżeli nie wykonałeś jeszcze ‘porządkowania folderów’ szansa na odzyskanie tego maila jest spora. Zwłaszcza jeżeli pamiętasz choć fragment jego tytułu, nadawcy lub treści. Odszukaj plik w którym przechowywane są maile. Szukaj w: Właściwości konta -> Konfiguracja serwera -> Folder lokalny -> plik o nazwie Trash (bez rozszerzenia). To (prawie) zwykły plik tekstowy, przy zamkniętym Thunderbirdzie otwórz go w Notatniku (albo czymś lepszym, lepiej radzącym sobie z wyszukiwaniem fragmentów tekstu w pliku i wyszukaj frazę, o której wspomniałem na początku. Jak już znajdziesz, skopiuj tekst od czegoś podobnego do:
From - Tue Oct 30 23:49:09 2007
X-Account-Key: account3
X-UIDL: fg8fm0.23k.1
X-Mozilla-Status: 0009
X-Mozilla-Status2: 00000000
X-Mozilla-Keys:
do następnych takich wierszy za znalezionymi fragmentami usuniętego maila (ale już bez tego drugiego From - … itd. To już następny mail). Zmień wiersz X-Mozilla-Status: 0009 (usunięty) na X-Mozilla-Status: 0000 (wiadomość nieprzeczytana).
Zapisz zmiany. Po uruchomieniu Thunderbirda skasowany mail powinien ponownie pojawić się w koszy jako nieprzeczytana wiadomość :).
P.S. Jeżeli jednak wykonałeś porządkowanie folderów (ręcznie lub automatycznie, zgodnie z opcjami programu) - zapomnij o odzyskaniu tego maila. Chyba, że rzecz dzieje się na Viście i masz do dyspozycji ‘Poprzednią wersję’ pliku Trash.
… ale muszę przyznać, że zgubiłem się już na początku Twojej porady.
“Szukaj w: Właściwości konta -> Konfiguracja serwera -> Folder lokalny -> plik o nazwie Trash (bez rozszerzenia).” mam Thunderbirda 2.0.0.6 - czy chodzi o Narzędzia -> Konfiguracja kont -> Konfiguracja serwera -> … i tu zaczynają się schody, bo mam sekcję: katalog lokalny", ale to adres do miejsca na dysku.
poszedłem za tym adresem:
“C:\Documents and Settings\Mój_login\Dane aplikacji\Thunderbird\Profiles\iyw2yraa.default\Mail\pop3.wp.pl”
i mam w tym folderze pliki Trash, Trash.msf, Junk.msf.
“trash” otwarty przy zamkniętym Thunderb. jest pusty (“waży” 0 KB), “trash.msf” zawiera kilkanaście linii podobnych do tych:
hmmm. nigdzie śladu po "X-Mozilla-Status: 0009 " :shock:
I to jest dobry ślad, o tym folderze pisałem. I o pliku Trash.
To niedobrze, że plik Trash jest pusty. Trash.msf i inne pliki są tu nieistotne. Najważniejszy jest Trash. I jeżeli jest pusty, to podejrzewam, że Thunderbird wykonał automatyczne porządkowanie folderu Kosz. Czarno widzę odzyskanie tego maila…
Na wszelki wypadek przeszukaj też (wg. podanej wyżej procedury) inne pliki Inbox, Junk. W folderze (na dysku) pop3.wp.pl oraz Local Folders.