Cześć, założyłem konto firmowe na google workspace. Chcę standardowo dodać te konto do Thunderbird i zaczyna się problem. Po dodaniu konta widzę dziwną metodę uwierzytelnienia: OAuth2. Je żadnej zmiany konto dodało się do TB. Jeśli próbuję wysłać maila testowego wyskakuje mi informacja żeby wpisać hasło do SMTP, wpisuje hasło do poczty i nic. Cały czas wyskakuje ta sama wiadomość, że błędne hasło. Próbowałem zmienić metodę na ,normalne hasło" i dale nic nie pomaga.
Mam kilka konto gmailowych na thunderbird i nigdy nie miałem tego problemu, dopiero przy koncie firmowym taki coś wyskakuje. Screen poniżej pokazuje jaka informacja wyskakuje przy zmianie metody uwierzytelniania przy konfiguracji
Może na Workspace też trzeba oznaczyć, że zezwalasz na używanie mniej bezpiecznych klientów pocztowych.
Lub musisz wygenerować sobie hasło dla klientów pocztowych (outlook takie ma, WP/O2 wprowadza to jako “hasło jednorazowe”).
Tak zaznaczyłem wcześniej opcję zezwalającą na korzystanie z mniej bezpiecznych klientów pocztowych. A opcja ,jednorazowe hasło" tego niestety nie widzę. Nigdzie nie jest napisane o tym, także raczej nie ma takiej opcji.
Błąd podczas wysyłania wiadomości
Nie do właściwego użytkownika napisałem.
I na taką ją zmień, jest to preferowana metoda uwierzytelniania nie tylko w Google Workspace, ale i ze “zwykłą” pocztą Google. Bedzie raz monit o podanie konta i zatwierdzenie Thunderbirda. Lub pisz do admina twojego Google Workspace, by zmienił restrykcje bezpieczeństwa. Tylko czy nie jest łatwiej zmienić na OAuth2.
Takie mam ustawione aktualnie, ale przy próbie wysłania maila, TB żąda ode mnie hasła do SMTP, które wpisuje poprawinie i dalej nie przechodzi. Pojawia się po raz kolejny popup z hasłem i tak w kółko. Na pocztę dochodzą maile, ale nie mogę wysłać.
W Thunderbird -> Konfiguracja konta -> dane konto -> po prawej Edytuj serwer SMTP, tam masz wybrane OAuth2, bo z błędu wynika że masz hasło, może ustawiłeś tylko dla IMAP.
1 polubienie
Dzięki! Faktycznie tam miałem ,normalne hasło". Poprawiałem idziała