Thunderbird zawiesza sie przy wysyłaniu

Wersja 3.1.10

Gdy wysyłam większe załączniki to podczas wysyłania dochodzi np. do 55% i cisza, może tak wisieć przez pół dnia i nic.

Identyczna sytuacja pojawia się gdy przenoszę wiadomości z innego konta pocztowego na drugie, przeniesie np. 5 wiadomości i jak trafia na większe to sobie wisi i wisi.

W firmie mam 5 komputerów i na każdym pojawia się ten problem.

System:

windows 7

windows XP Pro

Sprawdź jakie ograniczenia co do wielkości maila i poszczególnych załączników mają używane przez Ciebie konta pocztowe.

nie mam ograniczeń dla załączników

Są dwie możliwości: albo wielkość załącznika przekracza max wielkość pojedynczego pliku (obecnie często skrzynki nie mają limitu pojemności ale mają limit wielkości pojedynczego pliku, sprawdź dokładnie parametry swojego konta) albo masz jakiś problem z łączem które działa niestabilnie i przerywa czasami połączenie (to częste zjawisko na łączach radiowych).

Korzystam z laptopa w pracy i w domu. W pracy faktycznie mamy radiowe połączenie ale w domu mam po kablu. Więc połączenie internetowe odpada, pozostaje kwestia załączników, jednak i tutaj nie ma raczej problemu, ponieważ korzystam z dwóch różnych kont pocztowych, na dwóch różnych serwerach (oba są płatne). W obu konfiguracjach posiadam nielimitowane załączniki, również nie jest ograniczana wielkość pliku. Z problemem spotyka się również mój brat, który ma również płatne konto i jest identyczny problem. Dodam, że on ma Internet również po kablu. Wyłączałem antywirusa i również nic nie pomagało.

A z jakiego operatora korzystasz?

Bo jak na razie to błędnie działające/niestabilne łącze jest jedynym tropem jaki przychodzi mi na myśl.

W sumie to jeszcze teoretycznie jeszcze może takie efekty powodować jakiś wirus ale nie słyszałem o konkretnym przypadku takiego działania wirusa.

Albo może masz odpalony (ty lub ktoś z kim dzielisz łącze jeśli dzielisz je z kimś) jakiś program do pobierania (nie koniecznie w musi on w danej chwili coś pobierać) który otwiera wiele połączeń co może niektóre routery (o ile masz routera).

W pracy korzystam z Neostrady przesyłanej do biura drogą radiową, w domu posiadam Orange Freedom, natomiast w trzecim przypadku (mój brat) korzysta z lokalnego providera.

Powiem więcej: poprzednio w pracy miałem łącze po kablu z TP DSLa 8/1 i problem również istniał. Ja osobiście nie pobieram z internetu wiele.

To nam niewiele daje, linie TP też nie są zbyt stabilne, wzmianka o lokalnym providerze też nic nie daje bo nie wiemy co to za jeden ani jak dostarcza sygnał.

Pisząc o radiówkach miałem na myśli ogólnie metodę dostarczania neta (nie jedynie do końcowego urządzenia), może być net podpięty do kompa kablem ale jeśli do budynku nie idzie on kablem (lub światłowodem) tylko radiowo to też będzie to kiepskie łącze.

Sprawdź czy nie chodzą ci w tle żadne programy do pobierania, sprawdź w miarę możliwości czy są takie same objawy przy wysyłaniu maila z takim dużym załącznikiem przez stronę www (jeśli twoje konto mail udostępnia interfejs www).

Sprawdź są takie same problemy z wysyłaniem plików gdzieś na jakiś serwer.

Sprawdź jakość łącza na http://www.pingtest.net/

Czy nie uważasz, że jeśli wykupionego mieliśmy DSL (nie zwykły ADSL), gdzie jest gwarancja prędkości i stabilności to nie powinno być przyczyną łącze? Moim zdaniem stabilność łącza nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ problem pojawia się na:

  1. różnych łączach (TP “DSL 8/1”; Orange Freedom 2Mb/s; inne), podłączam komputer w wielu miejscach)

  2. różnych komputerach (w pracy mam kilka komputerów)

  3. kablu i bezprzewodowym Internecie; czasem podłączam sieć LAN, aby korzystać Internetu

Gdy mam problem z wysłaniem poczty z załącznikami korzystam z niej przez www, gdzie nie ma problemów z wysyłaniem tych wiadomości.

Często wysyłam pliki na serwer ftp, nie mam problemów z tym.

OK, tylko, że wysyłając za pomocą klienta pocztowego używasz protokołu POP3/SMTP lub IMAP co nie jest używane przy wysyłaniu przez stronę www. Może to właśnie jakaś niestabilność serwera pocztowego powoduje te problemy?

Inny protokół, serwer może go dużo stabilniej obsługiwać.

Kontaktowałeś się z administratorem serwera, na którym masz swoje konto sprawiające problemy?

Skontaktowałem się z administratorem serwera i w przetestowali moje konto i wszystko jest w porządku. Zainstalowałem sobie konto pocztowe w innym kliencie poczty i tam już wszystko dobrze działa.

Chcę jednak korzystać z TB i szukam nadal rozwiązania