TL-WN722N, BSOD i athurx.sys

Cześć,

 

mam problem z zainstalowaniem karty sieciowej TL-WN722N. Problem pojawia się podczas instalacji sterowników - wyświetlany jest BSOD ze wskazaniem na problem z athurx.sys (z tego co wyczytałem sterowniki chipsetu Atheros).

Próbowałem użyć sterowników ze strony TP-Link (plik TL-WN722N_100629 ze strony http://www.tp-link.com.pl/support/download/?model=TL-WN722N&version=V1#tbl_a) oraz win7-9.2.0.19-whql-full.zip i win7-2.0.0.49-whql.zip ze strony https://www.atheros.cz/atheros-wireless-download.php?chipset=64&system=5.

 

Niestety żaden ze sterowników nie dał się zainstalować, tzn w którymś momencie udało się zainstalować sterownik, sieć bezprzewodowa została wykryta, jednak po chwili poleciał BSOD (tak samo przy uruchamianiu Windowsa kiedy karta była włożona).

 

Jakieś pomysły jak sobie poradzić z tym problemem?

 

PS. Oczywiście na innych komputerach karta działała bez problemu.

System to Windows Home 64bit SP1, płyta główna GA-B85M-D3H (Rev. 1.x)

 

 

@Update

Zainstalowałem dla pewności jeszcze raz tę kartę na laptopie Samsung R540 (z pliku TL-WN722N_100629, sterownik w wersji 2.0.0.32) - zero problemów.

 

@Update2

Problem wydaje się być powszechny

http://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-ga-b85m-d3h-b85-dualddr3-1600-sata3-hdmi-gblan-matx-ga-b85m-d3h-582757/#div4

 

@Update

 

wsparcie TP-Link:

 

Co do konfiguracji BIOSu, proszę w zakładce BIOS Features proszę sprawdzić

Witam
tak masz rację, jest to powszechny problem, który u mnie też się pojawia ale na ogół sporadycznie. Najczęściej po odłączeniu adaptera i wpięciu go w inne miejsce.
Ze sterownikami ze str producenta też jest problem. Przynajmniej u mnie przy instalacji ciągle dostaje powiadomienie że urządzenie nie zostało wykryte. Strasznie to irytujące.
Jedynym rozwiązaniem jest instalacja sterów z płytki dostarczonej przez producenta.
Po prostu kiepski jest ten sprzęt i chyba nie ma rozwiązania problemów z Blue screen wywołanych przez niego a dokładnie przez sterownik athurx .sys
Pisałem kiedyś do producenta ale jego odp nic nie pomogła ani nie wniosła żadnego rozwiązania, zupełnie jak moja :stuck_out_tongue:
Przeczytałem masę for odnośnie tego problemu . Nic z tym nie zrobisz albo wymiana sprzętu albo rozważenie zakupu czegoś podobnego od innego producenta.

Sprawdzaj DATĘ ostatniego wpisu. >> wrz '14. @mandrax2150

:cop: Lektura obowiązkowa: https://forum.dobreprogramy.pl/faq