Toshiba - jaki kupić nowy dysk twardy

Witam

Zanosi się na to, że będę musiał wymienić w swoim laptopie uszkodzony dysk twardy. Ponieważ nie znam się za bardzo na sprawach technicznych, proszę o radę jaki dysk twardy kupić. Sprawa dotyczy modelu Toshiba Satellite P200-10C z dyskiem twardym o parametrch: 250 GB, 4200 obr. SATA. Mam pytania:

  1. Czy mogę kupić dysk dowolnej marki, czy tylko Toshiby, lub jaką markę polecacie.

  2. Czy nowy dysk może mieć większą pojemność od 250 GB, jeśli tak to czy jest w moim przypadku górny limit.

  3. Czy dysk musi też mieć 4200 obr., czy może mieć ich więcej. Jak tak, to z iloma obrotami mam najlepiej wybrać

  4. Kwestia parametru SATA, nie znam sie na tym, ale widziałem w necie SATA II, SATA III. Co w tej kwestii ?

  5. Na co jeszcze muszę zwrócić uwagę pry zakupie dysku twardego (może np. gabaryty, ciężar, styki i podłączenia?),

  6. Czy dysk mogę wymienić samodzielnie, czy muszę iść do fachowca do jakiegoś serwisu?

Proszę o reczowe odpowiedzi na powyższe pytania. Z góry dziękuję za pomoc.

http://allegro.pl/seagate-st9500420asg- … 59987.html Prosze

Odp tylko na jedno pytanie, bo reszta jest zbędna … Tak możesz samemu wymienić jeżeli umiesz dostać się do dysku, wystarczy tylko podpiąć taśmę, najgorzej to rozkręcić bezproblemowo laptopa.

Dzięki bonus067 Rozumiem, że to jest atrakcyjna cenowo oferta. Zauważyłem, że interfejs musi być zgodny z Sata 1. Parametry tego dysku też wyższe od obecnych. A czy mógłbyś dokładniej odnieść się do moich pytań. Chciałbym wiedzieć w jakich ramach się poruszać szukająć dysku.