TP-link archer C6 AC1200 czy Mikrotik RBD52G hAP ac2

Witam.
Przy okazji kupna pierwszego serwera NAS, zmieniam router na gigabitowy.
Jestem początkującym użytkownikiem sieci. Chciałbym wybrać pomiędzy tymi dwoma routerami, z naciskiem na mikrotika, choć mój obecny archer działa doskonale poza tym, że ma 100Mbit tylko.

Czy różnica w cenie to za firmę tylko dopłata, czy oprócz możliwości konfiguracji jest w tym MT cos czego nie dostrzegam. Możliwość konfiguracji na razie mnie przerasta, ale planuję to zmienić :slight_smile:
Pytanie czy do tego czasu da się w miarę łatwo ustawić tego MT tak, żeby żadnych dziur nie zostawić?

Posiadam mikrotika, wiec mogę co nieco powiedzieć.
Pierwsza konfiguracja dla poczatkujacego uzytkownika jest dosyc ciezka.
Pomimo braku zewnetrznych anten router zapewnia dobry i stabilny sygnal (mieszkanie 100m2)
Stabilnosc mysle ze jest najwiekszym atutem tego urzadzenia, raz podlaczony chodzi i chodzi.
Jesli zaznajomisz sie troche z urzadzeniem to mozliwosci konfiguracji urzadzenia jest od groma.

Jeżeli nie planujesz zagłębiać się w tematy kup TP-Linka, jeżeli uważasz że znajdziesz czas, chęci i zacięcie do nauki weź mikrotika.

Tak myślałem właśnie, moje główne pytanie dalej brzmi czy da się wstępnie, w miarę łatwo ustawić go tak, żeby żadnych dziur nie zostawić, choćby miał to być tryb paranoiczny :slight_smile:

Myślałem czy może ma dwa tryby Plug&play i advanced albo cuś takiego

Przed zakupem Archera możesz poćwiczyć na emulatorze, dostępnym na stronie producenta:
https://emulator.tp-link.com/c6-eu-v2/index.html

Archera mam w małym palcu, o MT mi chodzi

Też niby są emulatory. Ale pewnie w części poblokowane lub nie odda to dobrze testu.

Tak, jest quick config.
Dodatkowo jest niezła dokumentacja jak zabezpieczyć router
https://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:Securing_Your_Router

Urządzenia MT są mega stabilne i dobrze wspierane. Nie ma żadnego porównania z tp-linkiem (który porzuca produkty krótko po ich wydaniu).