TP-LINK Problem z IP i połączeniem

Witam.

Posiadam router TP-LINK. Model TL-WR740N. Internet mam od firmy w której “mogę mieć tylko jedno IP”, tzn. podłączając router zaakceptowali u siebie IP które się “u nich pojawiło” i tylko na tym mogę działać, chyba że tam zadzwonię i pani odręcznie mi je wyczyści, wtedy będę mogła mieć inne.

Ale nie o to w tym wszystkim chodzi. Kupiłam sobie ten router, bo mam dwa PC w domu, jeden jest na wi-fi.

Problem z tym routerem jest taki, że ni z gruszki ni z pietruszki nagle jest brak połączenia, przeważnie po kilku dniach (bodajże 4-5). I jak wchodzę w jego ustawienia, to

IP wynosi zero, pomimo ze internet jest bo widzę, że wysyła i że odbiera. Nie jest to wina firmy od od której mam internet. Wina leży w routerze.

Załóżmy ze mam sklonowane w rubryczce WAN MC ADDRESS i PC MC ADDRESS to samo IP (są identyczne). I mój internet jest przez parę dni, nagle ciach, IP się zeruje i nie mam połączenia.

Jak w rubryczce WAN MC ADDRESS i PC MAC ADDRESS zmienię te cyferki (nie są identyczne), to nagle IP się pojawi, wyświetla mi się wtedy strona firmy od której mam neta, ale i tak nic z tym nie zrobię bo mam przypisane do siebie “swoje IP”. Ok, dzwonie tam, oni czyszczą te IP i mam takie, dzięki któremu mam internet. Ale przecież nie będę tam co 4-5 dni dzwonić !!

I może mi ktoś powiedzieć, dlaczego ten router żyje swoim własnym życiem i nagle IP wynosi zero??? Jak to możliwe?

Raz udało mi się dokładnie “to doświadczyć”. Niedziela rano, włączam PC, internet jest, nagle bach… brak połączenia.

Mam nadzieje ze w miarę logicznie to wytłumaczyłam wszystko.

Czekam pilnie na odpowiedz.

“Router już odlicza, mam niecałe 3 dni…” ;p

to zależy co tam dokładnie masz ustawione…

Ale IP pojawi się wyzerowane jeśli masz w zakładkach Network > WAN - ustawione Dynamic IP.

A router w jakiś dziwny sposób nie uzyska go od Twojego dostawcy.

Zaktualizuj firmware routera - mam taką samą zabawkę i problemy z nim nie występują.

sandy22

Zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałaś podczas instalacji, proszę dokonać zmiany tytułu na taki, który wstępnie opisze problem, w przeciwnym razie temat wyląduje w koszu.

Coś mylisz, IP nadaje Tobie dostawca internetu, to co u nich się pojawia to chodzi raczej o adres fizyczny, czyli MAC adres karty sieciowej. Każdy interfejs ethernetowy posiada swój unikalny adres MAC, zarówno karta sieciowa, jak i interfejsy routera, czy przełącznika itp.

Uruchom w systemie wiersz poleceń i podaj wynik polecenia

ipconfig /all

zaloguj się do routera i zrób zrzut ekranu zakładki status.

Jak masz dostarczony ten internet? Kabel zakończony gniazdem czy wtyczką RJ45 czy masz jeszcze jakieś urządzenie od dostawcy? Czy po wyłączeniu routera z zasilania, adresacja pojawia się ponownie?