Pytanie odnośnie konfiguracji DLNA. Posiadam router TP-LINK TD-W8961N WPS Wi-Fi aDSL2+ 300Mb/s i tv LG B8. Po włączeniu routera do sieci jest połączenie lan między tv - routerem. Natomiast jak wyłączę tv i włączę (sprawdzałam odstępy kilka minut do kilku godzin) to nie wykrywa połączenia. Muszę przełożyć kabel lanowy w inny port routera co jest dość denerwujące. Wygląda to tak jakby któreś z urządzeń nie sprawdzało ponownie połączenia przy włączeniu. Obstawiam tv ponieważ w przypadku komputera wszystko działa prawidłowo. Po wifi nie ma problemu z wykryciem połączenia jednak jest za słaby sygnał pomimo tego, że obydwa sprzęty stoją w tym samym pomieszczeniu (nie mogę nawet wycisnąć 100mbit). Jakieś pomysły co z tym zrobić?
Jak ustawisz stałe IP po stronie TV to jest tak samo?
TV nie łączy się w ogóle, czy po prostu źle pokazuje status połączenia ?
Sprawdzane było, czy ping do niego dochodzi w ogóle wtedy ?
Sprawdź nmapem:
https://nmap.org/dist/nmap-7.80-setup.exe
Polecenie:
nmap -T4 -F -O "192.168.X.XXX-XXX"
IP uzupełnij o zakres IP pod którymi TV się pojawia lub konkretny.
Powinno wypisać usługi i porty mniej więcej tak:
U LG mnie to nie dziwi - mój ma np. przypadłość, że jak połączę się z siecią Wi-Fi 5GHz z ukrytym SSID to po ponownym włączeniu TV za chiny się sam nie połączy.
Spróbuj również resetu do ustawień fabrycznych i na nowo skonfiguruj go - może coś będzie lepiej.
Tak samo.
Nmap scan report for 192.168.1.101
Host is up (0.00093s latency).
Not shown: 99 closed ports
PORT STATE SERVICE
3000/tcp open ppp
MAC Address: XX:XX:XX:XX:XX:XX (LG Electronics)
Device type: general purpose
Running: Linux 3.X|4.X
OS CPE: cpe:/o:linux:linux_kernel:3 cpe:/o:linux:linux_kernel:4
OS details: Linux 3.2 - 4.9
Network Distance: 1 hop
Ogólnie to problem dotyczy łączności tv z routerem. Już bez znaczenia czy chcę oglądać filmy po przez SmartShare. Jeszcze raz postaram się opisać to jak najprościej:
- router na świeżo włączony, odpalam tv i jest połączenie lan
- gaszę tv (bez znaczenia czy na 5 min czy 5 godzin) i nie łączy już ponownie po włączeniu
Wygląda jakby tv “myślał, że jest cały czas aktywne połączenie” bo z komputerem stacjonarnym nie ma takiego problemu. Przy podłączeniu pod którykolwiek port lanowy samego tv to samo. W sensie bez ingerencji pc w jakiekolwiek połączenie.
Wifi działa bez problemu jednak jest za słabe na streaming filmów w 4K.
To pozostaje reklamacja. Przyjedzie serwis i sprawdzi. W sklepie sprawdzałem i tam mają podłączony ten model właśnie po LAN, wyłączyłem i włączyłem i sieć normalnie łapał.