TP-LINK TD8840 - brak synchronizacji

Witam,

Mam pewien problem. Otóż - mam router TP-LINK TD8840 i Neostradę. W domu mam 3 laptopy które są podłączone do niej bezprzewodowo, a teraz doszedł komputer stacjonarny który musi być podłączony przewodowo. Niestety, gdy podłączam router do linii telefonicznej lampka ADSL nie świeci się, reszta lampek tak. Skonfigurowałem wszystko wedle instrukcji i nic. Również po podłączeniu modemu Neostrady ZX DSL852 internet nie działa.

W czym problem? Dodam że na innych komputerach wszystko działa ok.

Pozdrawiam,

Stalker

Skoro testowałeś na modemie ADSL i routerze to jest raczej wina dostawcy. W lutym też miałem taką samą sytuację, zadzwoniłem do tepsy, przyjechał technik i okazało się, że coś na centralce poszło. :slight_smile:

Tak więc wal prosto do tepsy w końcu płacisz za ich usługi to wymagaj pomocy technicznej :stuck_out_tongue:

Ja również mam w domu neostradę i dwa laptopy połączone bezprzewodowo z routerem Pentagram Cerberus 6351. I czegoś u ciebie Stalker, nie rozumiem. Przecież żeby działała sieć wi-fi, do routera musi być doprowadzony sygnał kablem RJ11 z gniazdka telefonicznego. Włączony router synchronizuje się wtedy i dioda ADSL /lub DSL/zaczyna się świecić. Mamy więc połączenie z internetem i można korzystać z wi-fi lub kablem ethernet z wtyczką RJ45 przewodowo. Jest tak u ciebie? Ja stacjonarny mam połączony: router + karta sieciowa kablem RJ45. Też tak robisz?

Nie musi. Sieć będzie działać, tylko nie będzie internetu.

Stacjonarny z kartą sieciową masz podłączony albo przez PCI, albo przez USB, albo przez ścieżki na płycie głównej :slight_smile:

Jednak musi, bo sieć bez internetu to nie sieć. Zakładamy zawsze, że jak sieć, to musi być internet. Stalker przecież wyraźnie pisze, że ma internet bezprzewodowo, więc kabel telefoniczny musi mieć podłączony. No kurczę, chyba że korzysta z dwóch routerów. Zaczekajmy, aż się odezwie

Dodane 22.06.2011 (Śr) 23:01

Dokładnie to stacjonarny mam podłączony od routera do karty sieciowej na płycie głównej kablem ethernet RJ45. Nie przez USB i żadne ścieżki na płycie głównej.

Ja kabel od linii podłączam do gniazda LINE w routerze, bez żadnych dodatków. :slight_smile:

Hej,

Właśnie nie - sieć bez internetu, to po prostu sieć lokalna bez wyjścia na sieć globalną. :slight_smile:

Pisze, że ma komputery w sieci podłączone poprzez WiFi, a nie że internet w nich działa. Jeśli brak synchronizacji, dostępu do sieci globalnej nie ma prawa być.

Na początek sprawdź, czy przypadkiem nie jest uszkodzony kabel albo gniazdko. Najlepiej przepnij telefon do kabelka, który podłączasz do routera. Router podłącz zaś do kabelka, do którego na co dzień podłączony jest telefon. Pamiętaj tylko, by odłączyć mikrofiltr, który jest zwykle podłączony do kabla podłączanego do telefonu. Czy po takiej roszadzie jest sygnał w telefonie? Czy router synchronizuje się z linią?

A może masz więcej niż jedno gniazdko w domu. Jeśli tak, podłącz do niego router i sprawdź, czy nastąpi synchronizacja. Oczywiście router nie musi być podłączony do żadnych urządzeń (z wyjątkiem zasilacza :-D), by się zsynchronizował z linią ADSL i nawiązał połączenie.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Internet na laptopach jest, tylko na stacjonarnym brak. No cóż, muszę zdać się na pomoc informatyka bo sam sobie z tym nie poradzę.

Dzięki za pomoc :wink:

Właśnie że pisze, że internet działa, bo ma neostradę podłączoną bezprzewodowo. A jeśli jest neostrada, to synchronizacja musi być. Stalker, może masz uszkodzony router, lub kabel Ethernet. Spróbuj podłączyć stacjonarny innym kablem

Hej,

Zatem nie rozumiem, po co w ogóle tekst o tym, że router nie uzyskuje synchronizacji. Skoro internet na laptopach po WiFi jest, również synchronizacja musi być pełna. No chyba że pisząc o internecie piszesz o sieci lokalnej. Swoją drogą, do gniazdka podłączasz tylko jeden router, tak?

Może być też problem z kartą sieciową w komputerze. Tak czy siak na początek warto sprawdzić kabel.

Pozdrawiam,

Dimatheus