Czołem Mefju.
Miałem do dziś podobny problem jak Ty. U mnie w domu sieć jechała na starym routerze Asmaxa podpiętym pod standardowy modem z UPC. Współlokator i właściciel routera wyprowadza się i zabiera swoją zabawkę, kupiłem więc dokładnie takiego samego TP-Linka, o którym rozmawiamy. Wczorajszy wieczór - walka z wiatrakami: konfiguracja nowego routera - wpisuję zewnętrzne IP, maskę i bramę spisane z konfiguracji podawanej przez stary router (przecież na takich wartościach wszystko chodziło jak burza). Po wklepaniu do nowego - dętka: programik konfiguracyjny idzie bezpoblemowo, na końcu wyświetla ochy, achy, fanfary i gratulacje, TP-Link PODOBNO wysyła i pobiera całe stado pakietów, ale internetu pod żadną postacią NIE uświadczysz! W kwestiach sieciowych jestem zielony, więc próbuję opcji zasugerowanych w instrukcji, efekt: klonowanie MAC-a nic nie dało, kombinacje z IPkiem naszego LAN-u również.
Dzisiaj po powrocie z roboty walki ciąg dalszy: resetowanie modemu, ponowna konfiguracja routera itp. - bez skutku. Ostatecznie postanowiłem wbić modem bezpośrednio do mojego kompa i zobaczyć czy aby na pewno zewnętrzne dane (WAN IP itd.) spisane wczoraj nie zmieniły się jakoś. Windows uświadczył mnie informacją o “pobieraniu nowego IP” (?), odpalam ipconfiga i ciekawostka: owszem, IP, jakim obdarowało mnie UPC jest teraz trochę inne (???). No nic, wyłączam wszystko, podpinam znowu TP-Linka, włączam, rozpoczynam ponownie cyrk z konfiguracją, tym razem wklepując następny IP, jaki przed chwilą dostałem. Po wszystkich możliwy resetach net DZIAŁA (jak widać z mojego posta
). Nie mówię “hop”, sprawdzałem jak na razie tylko na dwóch kompach, ale jak na razie sytuacja wydaje się być opanowana.
Nie wiem czy historia moich perypetii pomoże Ci w jakokolwiek sposób, ale na pewno nie zaszkodzi.
Pozdro.