Tp link w8901g - zepsuty? zrywa połączenie


(Imysz01) #1

Witam,

Byłem dzisiaj u znajomego bo miał problem z Internetem. Chodzi o to, że sieć wifi działa a połączenie do Internetu nie zawsze. Jak zresetuje się router to Internet działa przez chwilę i po chwili przestaje, nawet nie idzie wczytać strony, za jakiś czas załapie i można znowu z 2-3 strony wczytać i znowu przerywa. Czy to oznacza, że router jest uszkodzony?

Próbowałem też od nowa wszystko skonfigurować, pochodził 5 minut i znów to samo. Jak podłączyłem się ethetnetem to taka sama sytuacja..

Może mieć wpływ na to mikrofiltr przez który idzie kabel rj11 lub sam kabel? ponieważ był on jakiś dziwny i nie wyglądał jak ten od neostrady co był dołączony w zestawie.

Dodam, że router chodził długi czas bez problemu od dwóch dni pojawiał się kłopot..

Dzwoniłem do TP i powiedzieli że sygnał ciągle dochodzi, więc problem leży po mojej stronie.


(Kozza) #2

Radzę sprawdzić router na innej linii - być może to usterka albo problemy operatora. Mikrofiltr jest pewnie ten od zestawu TP Linka, dlatego wydaje ci się dziwny :slight_smile:


(system) #3

Możesz mieć zbyt słaby sygnał i internet działa na granicy funkcjonalności a w niektórych okolicznościach /duża wilgoć, jakieś przeciążenia linii/ zrywa połączenie. Technik z TP jednak powinien przyjechać i sprawdzić ten sygnał, a nie odwalać robotę, że to twoja wina. Taka sama sytuacja była u mnie /zrywanie połączenia z powodu zbyt słabego sygnału, co spowodowała wilgoć od powodzi/, ale wystarczył telefon do TP. Przyjechał technik, podłączył czujnik do linii, sprawdził, że sygnał za słaby. Wyszedł w teren, przełączył przewody i po problemie. U ciebie możesz jeszcze sprawdzić w opcjach routera w zakładce ADSL, czy modulację masz ustawioną na G.DMT. Jeśli nie, to zaznacz to i zatwierdź i sprawdź połączenie. Jeśli nie zadziała, to wyłącz na minutę i włącz ponownie router i sprawdź ponownie


(Longhorn2009) #4

To czy parametry linii są słabe można sprawdzić w statystykach routera, jeśli odstęp sygnału od szumu i poziom tłumienia będą na nieodpowiednim poziomie to jak najbardziej winna będzie linia. W8901G jest na chipsecie Ralink, ja mam model W8910G, który jest już na nowszym Atheros i lepiej radzi sobie w przypadku zaszumionej i nie najlepszej jakości linii. Dla pewności możesz wgrać jeszcze najnowsze firmware http://www.tp-link.com/support/download ... =TD-W8901G do routera. Jednak jeśli problem pojawia się z dnia na dzień to bardziej wygląda to na winę ISP - dostawcy internetu.


(system) #5

No są pokazane te dane w statusie połączenia, tylko jeśli umiesz, to zweryfikuj je. Ja się nie znam dobrze na tych parametrach. Zresztą niech chłopak poda te parametry, to ktoś mu je sprawdzi.


(Longhorn2009) #6

Zweryfikować bez kłopotu mogę, czekamy więc na odpowiedź autora z załącznikiem w postaci zrzutu jak wyglądają u niego parametry linii w statystykach routera.


(system) #7

Hej, ponieważ chłopak nie odzywa się, spróbuj przeanalizować parametry mojego łącza. Co o nim sądzisz? Jakie mógłbym, twoim zdaniem, wziąć max?

SNR Margin /db/ downstream 13.8, upstream 16.0

Attennaution /db/ 29.5 - 13.0

Output Power /dBm/ 20.5 - 12.5

Attainable Rate /Kbps/ 9820 - 1088

Rate /Kbps/ 7456 - 640


(Longhorn2009) #8

Z tego co widzę masz łącze 6Mbit. Parametry masz jak na tą szybkość dość dobre, ale więcej niż 8-10Mbit jest według mnie maksymalną szybkością przy tych parametrach, już przy 12Mbit zapewne pojawiłyby się kłopoty ze zrywaniem połączenia gubieniem pakietów w czasie pobierania.


(Imysz01) #9

Ja za ~1.5h będę miał dostęp do tego routera, więc wrzucę te parametry.

Tak sobie myślę, że od kilku dni dość intensywnie padało i właśnie wtedy pojawił się problem. Może mieć to ze sobą jakiś związek?

-- Dodane 07.07.2011 (Cz) 10:06 --

takie parametry:

beztytuuhmr.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

dzisiaj słońce i wszystko działa ładnie


(Longhorn2009) #10

Te parametry są bardzo dobre, przy takiej szybkości internetu jaką teraz masz na pewno nie jest to winne temu, że internet się rozłącza. darmik24 wspomniał już wcześniej o tym, że wilgoć może powodować problemy z internetem, więc jeśli problem w deszczowe dni będzie się powtarzał proponuje zadzwonić do dostawcy i przedstawić, że tak wygląda sytuacja. Powinien w jakiś sposób zareagować, bo normalnie net ma działać ciągle, niezależnie od warunków atmosferycznych.


(system) #11

Dzięki Longhorn2009 za odpowiedź. Tak, mam łącze 6144. W tej chwili nie zamierzam już zwiększać łącza, bo to niewiele mi już da. Łącze mam teraz szybkie, że i tak rzadko mogę wykorzystać jego maksymalną przepustowość, bo nie wszystkie serwery udostępniają tak szybko dane. Moim zdaniem, łącze większe niż 6 - 10 mb nie ma z tego powodu sensu. Przewody neostrady leżą pod ziemią. U nas w zeszłym roku była powódź. Mnie nie zalało, mieszkam wyżej, ale ziemia..., wiadomo, jak po powodzi. Mając słaby sygnał, który działał przed powodzią, po zamoczeniu ziemi zaczął szwankować. Technik pomógł. Przełączył kable w terenie i podobno teraz nawet na mokro wszystko powinno działać. Podobna sytuacja może być u kolegi wyżej