TPLINK C1200 - Problem z DynDNS i VPN

Czołem,

Posiadam router Archer C1200, wczoraj go podłączyłem do sieci w swoim lokalu usługowym. Jeśli chodzi o WIFI działa bez zastrzeżeń. Jest jednak kilka problemów, które wcześniejszy router marki Asus (RTn12+) rozwiązywał bezproblemowo. Mianowicie:

Wcześniej komputer zdalny łączył się przez VPN PPTP wpisując tylko adres hosta, login i hasło. Po połączeniu mogłem śmiało wpisać adres 192.168.1.1 lub poprzez VNC nawigować na innych komputerach. Podłączyłem nowy router, skonfigurowałem. Dla VPN wybrałem PPTP VPN, wpisałem login i hasło. Dla DynDNS pierwotnie wybrałem tplinkowy domyślny host (*.tplinkdns.com). Skonfigurowałem. Komputer zdalny nawiązuje połączenie z siecią VPN i na tym koniec. Oto problemy które występują:

  • po wpisaniu w przeglądarce 192.168.1.1 (na komputerze zdalnym) widać że panel routera zaczyna się ładować ale na tym koniec (początkowo ciągle się wyświetla “opening” ale nic nie ładuje). Nie jestem także w stanie połączyć się przez VNC z żadnym innym komputerem.

  • Brak internetu na komputerze zdalnym (w przypadku wcześniejszego routera normalnie to funkcjonowało). Status sieci wifi w pomieszczeniu gdzie jest komputer zdalny zmienia się na “Brak internetu, zabezpieczono”. Rozłączenie z VPN automatycznie przywraca internet

Macie jakieś doświadczenia z tym? wybrałem ten model bo ogólnie ma dobre recenzje, ale krew mnie zaleje jeśli tego nie uda się skonfigurować… Nawet w ustawieniach routera wyłączyłem firewalla. Dalej nic :frowning:

:thinking: a ten Archer C1200, to ma być serwerem czy klientem VPN?

https://www.tp-link.com/pl/support/faq/385/