Trudny przypadek przeinstalowania Visty na XP

Witam serdecznie od razu zaznaczam że jestem laikiem . Miałem na kompie Viste ni jak nie dała się usunąć podpiąłem dysk pod inny kompute i ją usunąłem. Następnie zainstalowałem Windows Xp (wszystko na innym komputerze) sprawdziłem go wszystko działało. Kiedy wpiąłem dysk do swojego komputera wyskakuje mi komunikat “An operating system wasn’t found.Try disconnecting any drivers that don’t contain an operating system. Press CRTL+ALT+DEL to restart”. Co ciekawsze nie mogę w ogóle wystartować XP z płyty w celu naprawy cały czas startuje z dysku mimo zmian w biosie … co robić ?

Rzadko udaje się przenieść dysk z XP-kiem i podłączyć do innego komputera ze względu na różnice sprzętowe dwóch komputerów. Czasem udaje się to bezboleśnie w przypadku Windowsa 7. Teraz czeka Cię normalna, czysta reinstalacja XP-ka ale na Twoim komputerze. Jeśli Ci płyta nie startuje, mimo zmian w BIOSie, to problem jednak w płycie. Mam nadzieję, że pamiętasz o “naciśnij dowolny klawisz”?

System powinien być instalowany na twoim komputerze, widocznie “inny” komputer ma inną konfigurację sprzętową i dlatego po przełożeniu dysku system nie wystartuje.

Upewnij się, czy na pewno w biosie ustawiłeś napęd CD/DVD jako startowy i zapisałeś zmiany.

Od kiedy to instaluje się OS na innym komputerze, niż ma działąć?! Musisz się liczyć z tym, że jeżeli to jest oryginał na licencji OEM, to najprawdopodobniej masz już po licencji, ponieważ klucz zostanie zablokowany, gdyż OEM przypsiuje się do podzespołów komputera, takich jak procesor, płyta główna, przez co można instalować tylko na jednym komputerze i w przypadku instalacji na dwóch, system nie przejdzie aktywacji internetowej i najprawdopodobniej telefonicznej też, ponieważ jak wciśniesz dobry kit, to konsultant może aktywuje Ci system, a może i nie, ponieważ generalnie powinien odmówić i zablokowac klucz.

A mi to wygląda na klasyczny problem z SATA.