Tryb graficzny w Pascalu

Mam następujące pytanie. Jak zrobić, aby np. po podaniu długości boków prostokąta automatycznie został on narysowany w pascalu lub po podaniu współrzędnych punktu automatycznie rysowany jest układ współrzędnych i zaznaczany ów punkt ??

Z góry dziękuje za pomoc.

na początek pokaż co już masz i w czym problem bo to jakoś mega trudne zadanie nie jest,

poczytaj w razie czego to:

http://rayh.w.interia.pl/pascal.htm

dokładniej cześć: Grafika w Pascalu

Narazie dopiero zaczynam zabawę w trybie graficznym, póki co działałem na trybie tekstowym. Jeżeli chcesz przejrzeć mój program do masz link:

http://www.odw-mor.yoyo.pl/index.php?op … &Itemid=79

W razie problemów będę pisał

sorry spróbuje ci pomóc ale nie mam obecnie dostępu do kompilatora Pascal i nie wim czy całość będzie dobrze

na początku na pewno musi być:

Uses GRAPH,CRT;

Var

  ster,tryb:integer;

  x1,y1,x2,y2:real;

inicjujesz tryb graficzny i wprowadzasz zmienne x1,y1,x2,y2 które odpowiadają za punkty dwóch wierzchołków teraz wpisujesz Begin i wprowadzasz wczytywanie wartości x1,y1,x2,y2 później kod:

ster:=VGA; tryb:=VGAHi;

  InitGraph(ster, tryb, 'xxx' );

  Rectangle(x1,x2,y1,y2);

  Repeat Until Keypressed;

  CloseGraph;

End.

w miejsce xxx wpisujesz ścieżke do pliku *.BGI domyślnie zazwyczaj w przypadku TP jest to C:\BP\BGI

sorry że tak po łepkach ale pisał z głowy jak ja bym to zrobił, :smiley: