witam! stwarzam bardzo prostą gierkę na zaliczenie, która nazywa się “zjadacz gwiazdek”, utknąłem w jednym punkcie, który nie wiem jak rozbić. kod programu zamieszczam poniżej. przechodzę do problemu, mianowicie: chcę żeby po najechaniu na gwiazdkę w polu (gotoxy(20,19)) zniknęła ona (np może palić się na czarno i tak nic nie będzie widać). nie wiem jakiej komendy użyć. liczę na Waszą pomoc.
uses crt;
var x,y:integer;
znak:char;
t,u:integer;
z,a:string;
Procedure ramka;
var z,a:string; t,h:integer;
begin
t:=0;
z:='|';
a:='-';
begin
gotoxy(20,5);
for t:=0 to 40 do
write('-');
gotoxy(61,5);
Write(#191);
end;
begin
gotoxy(20,20);
for t:=0 to 40 do
write('-');
end;
h:=5;
begin
for t:=0 to 13 do
begin
h:=h+1;
gotoxy(19,h);
write('|');
gotoxy(19,20);write(#192);
gotoxy(19,5); write(#218);
end;
end;
h:=5;
begin
for t:=0 to 14 do
begin
h:=h+1;
gotoxy(61 ,h);
write('|');
gotoxy(61,20);
write(#217);
end;
end;
end;
procedure jeden;
begin
gotoxy(20,18);
write('*');
end;
begin
clrscr;
gotoxy(25,25);
textcolor(red);
writeln('Jezeli skonczyles zabawe nacisnij ESC');
x:=40; y:=15;
repeat
textcolor(white);
ramka;
gotoxy(x,y);
write('*');
znak:=readkey;
if znak = #0 then
begin
jeden;
znak:=readkey;
textcolor(black);
gotoxy(x,y);
write('*');
if (znak=#75) and (x>20) then x:=x-1;
if (znak=#77) and (x<60) then x:=x+1;
if (znak=#72) and (y>7) then y:=y-1;
if (znak=#80) and (y<19) then y:=y+1;
gotoxy(2,19);
end;
until znak=#27;
end.