[Tutorial GIMP] 3 sposoby na odbicie obrazka

Witam!

Po zrobieniu w GIMP’ie odbicia na 3 sposoby w/g tutka rss’a,postanowiłem napisać do tego tutorial.W tutku skorzystam również z tej samej puszki co rss :slight_smile: .A więc:

Sposób A:

  1. Utwórz nowy dokument i wklej do niego obrazek,ale na osobnej warstwie niż tło.

07c4f7515207ccabm.jpg

  1. Stwórz nową warstwę i wklej na nią ten sam obrazek.Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na obrazek i wybierz Narzędzia :arrow: Narzędzia przekształcania :arrow: Odbicie.

d503b9a448267242m.gif

  1. Dopasuj obrazek do tego u góry tak żeby wyglądał jak jego odbicie

1cee5d50ac774418m.gif

  1. Następnie dodaj do warstwy maskę i wypełnij ją czarno-białym gradientem.Ułóż warstwy jak na screenie niżej i na nowej warstwie stwórz cień pędzlem Circle Fuzzy,lub podobnym.Warstwie z cieniem ustaw krycie na ok. 30,a warstwie z odbiciem na ok. 40.

ddfa1f90f398d728m.gif

Gotowe :!: :slight_smile: .

efekt końcowy:

0a3437673de68f12m.gif

Sposób B:

Na początku robimy wszystko jak w punktach od 1 do 3.

Następnie na dolną puszkę klikamy PPM i wybieramy: Filtry :arrow: Rozmycie :arrow: Rozmycie "w ruchu"

3358b40ceb4cb57am.gif

We właściwościach filtra ustawiamy np tak:

f0ad5ad30e9e1708m.gif

Powinno wyjść takie coś:

da92193eb11b8d49m.gif

Następnie krycie warstwy z odbitą puszką ustawiamy na ok. 20-30.Tworzymy również cień jak w punkcie 4.

5b4d1b5a80bcaa41m.gif

Gotowe :slight_smile: .

Efekt końcowy:

bdcbbcc534ae57e4m.gif

Sposób C:

Wszystko do punktu 3 powtarzamy i dalej robimy tak:

Klikamy PPM na dolny obrazek i wybieramy: Filtry :arrow: Rozmycie :arrow: Rozmycie Gaussa i parametry filtra ustawiamy np tak:

e38a9fff7351ca7fm.gif

Dodajemy cień,oraz maskę warstwy i gotowe :wink: .

Efekt końcowy:

2a06b43652c4ed12m.gif

Myślę,że są na forum osoby korzystające z GIMP’a i się Im to przyda.

Wszelkie komentarze mile widziane :slight_smile: .

Mam nadzieję,że pan rss nie jest zły,że porzyczyłem jego tutek i puszkę,i nie uzna tego za plagiat,lub coś w tym stylu :stuck_out_tongue: