Dzisiejszy tutorial jest najbardziej pracochłonny z tych wszystkich, które już zrobiłem. Pozwala on osiągnąć taki efekt:
Aby zobaczyć obrazek, kliknij na link.
Krok 1 Tworzymy nowy dokument (ja użyłem szarego tła).
Krok 2 Na nowej warstwie (nazwijmy ją Rączka (czarny)) robimy prostokątne zaznaczenie i wypełniamy je takim gradientem:
Efekt powinien być następujący:
Krok 3 Znów tworzymy nową warstwę Rączka (szary) , ale tym razem ma ona się znaleźć nie na górze, a pod Rączka (czarny). Zaznaczamy na niej kolejny prostokąt:
Który wypełniamy takim gradientem:
Aby te metalowe końcówki wyglądały realistyczniej, na nowej warstwie ( Rączka - wcięcia , między Rączka (szary) a Rączka (czarny) rysujemy kilka pionowych wcięć:
Następnie wczytujemy zaznaczenie (ctrl + klik na podgląd warstwy w Layers) warstwy Rączka (szary) i stosujemy filtr Filter – Disort – Spherize z takimi ustawieniami:
Da to efekt “przestrzeni”. Podobny zabieg robimy z dolną metalową końcówką, a widoczność Rączka (wcięcia) zmieniamy na 46%. Jeśli chcemy, aby efekt był jeszcze lepszy, zróbmy więcej wcięć (żeby były bliżej siebie).
Krok 4 Robimy warstwę Rączka (szary długi) pod warstwą Rączka (szary). Robimy tam zaznaczenie i wypełniamy tym samym, co poprzednio gradientem.
Krok 5 Na samej górze tworzymy warstwę Kółko i zaznaczamy tam duże kółko za pomocą Eliptical Marquee Tool, potem klikamy PPM na obrazku (poza kółkiem) i wybieramy Stroke. Dajemy tam takie ustawienia:
Powstanie koło.
Krok 6 Teraz powielamy tą warstwę kombinają Ctrl + J. Powstanie warstwa Kółko copy. Przesuwamy nowopowstałą warstwę kilka pixeli w dół.
Krok 7 Powtarzamy Krok6 aż do uzyskania następującego efektu:
Teraz warstwie z kółkiem, które jest najwyżej, nadajemy taki styl:
Parametr size będzie inny dla każdego projektu, trzeba go dobrać samemu. Następnie grupujemy wszystkie warstwy z kółkami w jedną.
Krok 8 Na nowej warstwie Szkło znajdującej się nad Kółko robimy okrągłe zaznaczenie. Tu potrzeba nam wyobraźni, ponieważ musimy wyobrazić sobie, jak będzie wyglądało szkło, w jego miejscu zaznaczamy okrąg. Wypełniamy go na biało, a widoczność warstwy zmniejszamy do połowy.
Krok 9 Teraz warstwy Szkło i znajdującą sie pod nią Kółko przenosimy na sam dół (tj. nad warstwę z tłem, Background ). Przesuwamy obie warstwy tak, by stykały się z rączką w taki sposób:
Aby polepszyć efekt, za pomocą gumki (Eraser Tool) zaokrąglamy górną krawędź warstwy Rączka (szary długi) w taki sposób:
Teraz spłaszczamy wszystkie (z wyjątkiem tła) warstwy. W tym celu zaznaczamy warstwę znajdującą się najwyżej i naciskamy Ctrl + E Lupa gotowa. Jeśli ktoś miał problemy, może posłużyć się tym plikiem: lupa.psd (w pliku warstwy nie są jeszcze spłaszczone).
Krok 10 Teraz otwieramy plik z mapą. Ja użyłem tego (uwaga! Ten plik graficzny waży ponad 6mb!). Kadrujemy go i zmniejszamy do porządanego rozmiaru.
Krok 11 Na nowej warstwie (nazwijmy ją Lupa ) wstawiamy przygotowaną wczesniej lupę:
Krok 12 Wczytujemy zaznaczenie lupy (Ctrl+klik na podglądzie warstwy z lupą w oknie Layers), potem tworzymy nową warstwę Cień (pod Lupa ). Wypełniamy ją na czarno, zmieniamy widocznośc warstwy na 64%. Potem używamy filtra Filter – Blur – Gaussian Blur aby rozmyć cień. Wartość dobieramy sami. Potem za pomocą Edit – Transform – Free transform tak przekształcamy cień, aby odstawał od lupy:
Krok 13 Rysujemy odbłysk (na nowej warstwie Odbłysk , znajdującej się na samej górze). Jeśli nie wiemy, jak to zrobić, zaglądamy do tutka Szklana kula z połyskiem. Widocznośc warstwy ustawiamy na ok. 90%.
Krok 14 Teraz za pomocą Eliptical Marquee Tool zaznaczamy ten fragment mapy, który jest widoczny przez szkło.
Z tym zaznaczeniem przechodzimy na warstwę z mapą i używamy filtr Filter – Disort – Spherize
Robota skończona! Przykładowy efekt do osiągnięcia: