Tworzenie głośników 5.1 - Jak połączyć?

Witam,

od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł. Mianowicie mam w domu: dobry zestaw głośników 2.1, chińskie głośniczki 2.0 oraz wieżę audio z wejściem mini jack.

Czy da się to połączyć tak, aby 2.1 grały jako przednie + subwoofer, 2.0 razem jako centralne oraz wieża jako tylne. Czy da się coś takiego zrobić. Karta dźwiękowa w płycie głównej obsługuje głośniki 5.1.

Mam w domu kilka takich przejściówek (Zdjęcie na dole).

Oczywiście wszystkie głośniki mają jacka 3,5 mm.

Czy takie coś jest logiczne?

Mam nadzieję, że to wyjaśniłem, jeśli macie jakieś pytania to piszcie.

Pozdrawiam 12chrapek12

PS Jestem w tych sprawach laikiem.

images.jpg

Grafika nie działa, trzeba kliknąć :heavy_plus_sign:, ale jeśli wszystkie głośniki są aktywne i mają mini-jack to możesz podłączyć je pod odpowiednie wyjścia karty dźwiękowej. Typowego kinowego 5.1 może nie będzie jeśli każdy głośnik będzie miał inną moc i charakterystykę, ale to już sam ocenisz po podłączeniu. 

Witam,

ta przejściówka to jest coś takiego: http://allegro.pl/adapter-2-x-6-3mm-jack-f-1-x-6-3-mm-jack-m-stere-i5939194938.html.

A karta dźwiękowa jest zintegrowana i ma trzy gniazda: czerwone, zielone i niebieskie.

Teraz pytanie co do czego podłączyć?

Pozdrawiam 12chrapek12

Mini jack musi być 3.5mm. 6.3mm to wtyk profesjonalny.

To które wyjście odpowiada za jakie głośniki masz rozpisane w instrukcji płyty głównej. Z reguły zielone to front, różowe sub i niebieskie tył. Jeśli masz włączone autowykrywanie wejść to będzie ewentualnie możliwość zmiany.

Witam,

przez przypadek dałem 6.3 mm.

Jest to rozgałęźnik który ma z jednej strony 3,5mm, a z drugiej strony ma 2x 3,5mm.

Pozdrawiam 12chrapek12

Więc możesz wykorzystać te przejściówkę aby kilka głośników podłączyć do jednego wyjścia w dźwiękówce.

Witam, 

ok zaraz sprawdzę czy działa i napiszę:)

Pozdrawiam 12chrapek12

 

Ale po co rozgałęziacze? Ty chcesz mieć 5.1 czy 3xstereo + woofer?