Mam kilka pytań:
1.Jak zacząć?
2.Czy będą do tego potrzebne dodatkowe programy?
3.Potrzebuje do tego coś przeczytać?
4.Czy trudno napisać obsługę kamery, kolizji i animacji?
Mam kilka pytań:
1.Jak zacząć?
2.Czy będą do tego potrzebne dodatkowe programy?
3.Potrzebuje do tego coś przeczytać?
4.Czy trudno napisać obsługę kamery, kolizji i animacji?
Nie jestem pewna czy VB posiada jakiś porządny engine 3d. Sprawdzenie na szybko tego na youtube nie zachwyciło mnie.
Jest bardzo dobry multiplatformowy basic - PureBasic http://www.purebasic.com/download.php z wbudowanym engine 3d bodajże Quake’a. Sciągnij demko, zobacz.
Tworzenie od nowa engine 3d może być frustrujące. Kiedyś a Amosie (Amiga) napisałam engine do poruszania sie po mapach z obrotem co 90stopni po generowanych losowo mapach. Zajęło mi to ok 2 tydodnie, aby program działał bezbłędnie i w miarę szybko.
Jeżeli znasz się na kodowaniu to dużo łatwiej opanujesz GameEngine z Blendera na przykład. Na stronie troman.pl znajdziesz wiele przykładów.
Co powinieneś znać? Jakiś program 3d, na przykład Blender. Jakiś program do robienia bądź poprawiania tekstur, na przykład Gimp.
W przypadku PureBasica i Blendera są gotowe skrypty do obsługi kamery, zderzeń itd. Dla VB pewnie też, ale to co widziałam ma się nijak do wymienionych przeze mnie programów. W przypadku Blendera musisz opanować Pythona.
Alę zdradzę Ci jedną rzecz. Stworzenie gry samodzielnie, tak aby w miarę wyglądała jest trudne i bardzo łatwo się zniechęcić… Ale życzę powodzenia