Tworzenie gry 3D w Visual Basicu

Mam kilka pytań:

1.Jak zacząć?

2.Czy będą do tego potrzebne dodatkowe programy?

3.Potrzebuje do tego coś przeczytać?

4.Czy trudno napisać obsługę kamery, kolizji i animacji?

Nie jestem pewna czy VB posiada jakiś porządny engine 3d. Sprawdzenie na szybko tego na youtube nie zachwyciło mnie.

Jest bardzo dobry multiplatformowy basic - PureBasic http://www.purebasic.com/download.php z wbudowanym engine 3d bodajże Quake’a. Sciągnij demko, zobacz.

Tworzenie od nowa engine 3d może być frustrujące. Kiedyś a Amosie (Amiga) napisałam engine do poruszania sie po mapach z obrotem co 90stopni po generowanych losowo mapach. Zajęło mi to ok 2 tydodnie, aby program działał bezbłędnie i w miarę szybko.

Jeżeli znasz się na kodowaniu to dużo łatwiej opanujesz GameEngine z Blendera na przykład. Na stronie troman.pl znajdziesz wiele przykładów.

Co powinieneś znać? Jakiś program 3d, na przykład Blender. Jakiś program do robienia bądź poprawiania tekstur, na przykład Gimp.

W przypadku PureBasica i Blendera są gotowe skrypty do obsługi kamery, zderzeń itd. Dla VB pewnie też, ale to co widziałam ma się nijak do wymienionych przeze mnie programów. W przypadku Blendera musisz opanować Pythona.

Alę zdradzę Ci jedną rzecz. Stworzenie gry samodzielnie, tak aby w miarę wyglądała jest trudne i bardzo łatwo się zniechęcić… Ale życzę powodzenia :slight_smile: