Tworzenie gry ekonomicznej

Witam chciałbym zrobić mini gre ekonomiczną na pc której celem będzie prowadzenie firmy transportowej, nie chce aby gra miała jakieś animacje(to ma być prosta gra okienkowa typu monopolowy tycoon lub biznes filmowy), chce żeby gra była dopracowana na poziomie ekonomi i miała parę obrazków by się przyjemnie grało i obrazki samochodów, naczep, bazy itd. Wszelkie obliczenia typu ile jedno auto będzie robiło km, ile paliło, jaka pensja dla pracowników(kierowcy,spedytora) koszty zakupu pojazdów oczywiście z różnymi konfiguracjami w salonie, ile używane samochody mają kosztować itd. już mam zrobione tylko teraz jak to zrobić żeby te wszystke obliczenia działały w grze? Główne moje pytanie jest takie: W jakim programie najlepiej i najłatwiej zrobić grę tego typu? bo szukałem i znalazłem tylko takie programy gdzie się tworzy gry z grafiką i animacjami. Z góry dziękuje za pomoc

Pierwsza i najważniejsza sprawa - jaką masz wiedzę z dziedziny programowania? Gra faktycznie może być prosta, ale pewnych spraw się nie przeskoczy. Takich rzeczy się nie wyklikuje w jakimś programie. To mozolne wystukiwanie dziesiątek albo setek tysięcy niezrozumiałych dla normalnego człowieka komend. Bardzo zdolni (albo doświadczeni na podobnym polu) ludzie uczą się tego miesiącami, przeciętni - latami.

Jeżeli o program chodzi - w zasadzie wystarczyły windowsowy Notatnik, bo to dobry materiał na grę webową. Z technologii - HTML, CSS, Javascript. Możliwe, że dodatkowo PHP i jakiś dialekt SQL.

moja znajomość tych języków jest minimalna, a o gre mi chodziło na pc bez grania z innymi graczami tylko z pcetem. A znajomość których z tych języków będzie najodpowiedniejsza do gry tego typu?

Każdy się nada. Wersja webowa byłaby prostsza, ale na desktopie… Python, Ruby albo coś podobnie wysokiego poziomu.

Ok Bardzo Dziękuje za pomoc, a mam jeszcze jedno pytanie czy istniejące już gry tego typu np biznes filmowy albo monopolowy tycoon można jakoś odtworzyć aby cała gra ukazała nam się w języku programisty? ponieważ ja najlepiej ucze się na zrobionych przykładach to mógłbm sobie podejrzeć

Jeżeli chcesz, gra Open Transport Tycoon Deluxe ma otwarte źródła. Przykładowy plik (jeden z naprawdę wielu). Czytanie takiego kodu z obecnie posiadaną wiedzą nie nauczy cię absolutnie niczego, ale da ci ogólny pogląd na to, na co się porywasz.

To na desktop polecasz Pythona albo Ruby, a na web to obleśne PHP? :expressionless:

Na sam początek przy zerowej wiedzy? Tak. Bo chociaż obleśne, ma pełno materiałów do nauki (z czego mała część jest nawet “taka sobie”) i nie stwarza problemów przy deployowaniu.

Równie dobre na sam początek są Railsy albo Django, też mają pełno materiałów do nauki, problemów z deployem też nie ma. Za to Ruby czy Python to normalne języki programowania, a nie niespójny zlepek funkcji i słów kluczowych jak PHP.

Prawda. Ale założyciel tematu nie pisał, że chce programować, tylko że chce stworzyć grę. Znam kupę ludzi z nikłą (albo zerową) wiedzą programistyczną, którzy jednak podobne rzeczy trzaskają. Po najmniejszej linii oporu i z brakiem perspektyw na rozbudowę, ale jednak.

Za to jeśli chodzi o to, co jest lepszym językiem programowania: PHP vs Python/Ruby/cokolwiek, no to jasne - nawet nie ma co się nad tym rozwodzić.

I bez jakiegokolwiek programowania tego nie osiągnie (no chyba, że wyklika w jakimś game makerze), dlatego warto polecić coś łatwego, wygodnego i pozwalającego na szybkie osiągnięcie celu (np. RoR), a nie patologię.

HTML, CSS , JavaScript ale jeśli chciałbyś mieć ciągłość zapisu danych, możliwość konfiguracji rozgrywki to użyłbym PHP z MySQL.

Ta gra wbrew pozorom nie jest taka prosta, na pewno nie jest to projekt na rozpoczęcie przygody z programowaniem, ponieważ wymaga “rozpędzenia maszynki” ta gra musi zostać rozkręcona aby uzyskać minimalną grywalność. Musi posiadać elementy które będą działy się same w czasie rzeczywistym, powiedziałbym że musisz zaprogramować rozpędzenie gospodarki rynkowej, stworzyć wszelkie mechanizmy aby gracz nieustannie dążył do rozwoju tej swojej firmy transportowej. Jest to coś więcej niż np. gra platformowa typu Mario gdzie będziesz przechodził z góry określone zadanie na ścisłej planszy. Tu masz więcej czynników, mam nadzieję że mnie rozumiesz.

Szczerze mówiąc nie wierzę w żadnym stopniu, że to zrobisz. Takich tematów w internecie były setki, na pewno większość się poddaje po kilku dniach zderzenia się z programowaniem. To jest po prostu nie możliwe aby zacząć programowanie robiąc taką grę, przynajmniej ja nie znam takiego przypadku a jestem w tej branży zawodowo niedługo bo niecałe 3 lata.