Tworzenie gry: silnika, postaci programy itd

Witam.

Już od około 2 lat zawsze chciałem wykonać grę, swoich marzeń FPP wiele razy nad tym myślałem, chciałbym by gra była w stylu Counter Strike 1.6, ale oczywiście z lepszą grafiką i ?!(systemem zabijania). Wiem, że trzeba znać jeżyk programowania Delphi, Python Czy C++?

Trzeba stworzyć silnik gry, algorytmy animacje, wszystkie modele otoczenie dźwięk itd.

I tutaj zwracam się do was z prośbą jakich dokładnie programów potrzebuje, poradniki przynajmniej by mieć o programie minimalne pojecie. W jakich kolejnościach robi się rzeczy. A ostatnie to czy można poprostu pobrać gotowy silnik np. od cod4? Zapewne nie jest on udostępniany?

Jeśli uznam, że to dla mnie za trudne to poprostu tego nie wykonam, mam spore ambicje i na tworzenie gry moge poświęcić ogrom czasuuuuuuuuuuuu

Pobawić się możesz z silnikiem id Tech 3 od idSoftware bo jest na licencji GNU, możesz o tym poczytać na Wikipedii:

http://en.wikipedia.org/wiki/Id_Tech_3

Źródła silnika masz tu:

ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/

Resztę musisz znaleźć sam bo ja nie znam się na tworzeniu gier :expressionless:

Ale moim zdaniem to trochę skomplikowane zadanie…

Lepiej pobaw się w tworzenie MODów czy jakiś dodatków…

Niestety nie znam żadnych poradników na ten temat :?

(szukaj na --> google.com)

Wiem, że to jest skomplikowane, a nawet bardzo. JAkoś nie zadowala mnie ten silnik nie wyobrażam sobie ala CS-a na tym silniku.

Żeby zrobić moda to też trzeba mieć chyba silnik graficzny. A może istnieje jakieś forum informatyków programistów którzy tworza gry i z chęcią mi pomogą?

Po polsku to możesz poszukać tu:

http://gmclan.org/

W języku Szekspira spójrz na:

http://thegamecreators.com/

Przepatrz tamtejsze fora może znajdziesz coś czego szukasz, może poznasz kogoś kto będzie bardziej obeznany niż ja 8)

Pozdrawiam!

Sprawdź też to:

http://www.fpscreator.com/

A czy aby nie porywasz się z motyką na słońce ??

Stworzenie grafiki 3D nawet na poziomie CS 1,6 to mozolna praca nie na miesiąc czy nawet dwa dla całego sztabu grafików.

Hmmm… a co napisałem na początku?

w sensie ile lat? bo szczerze to śmiem wątpić byś w 5 doszedł chociażby do wersji pre-alfa

a silnik… napisz swój, wtedy będzie dokładnie taki jak chcesz…

Ta tylko ja nie wiem jak to sie wogóle robi :stuck_out_tongue_winking_eye:

Najpierw naucz się Pythona, ponieważ wg. mnie jest bardzo dobrym językiem na początek nauki programowania. Potem radziłbym C++. Poza tym sam napewno takiej gry nie stworzysz, modelowanie postaci jest trudne, trzeba znać się na grafice 2D no i oczywiście programowaniu.

Hmm, sam podejmowałem wiele prób tworzenia gier, programów itp.

Wszystkie kończyły się niepowodzeniami, a to dlatego, że zwyczajnie dawałem sobie spokój, gdyż jest to trudne zadanie.

Poza tym sam nie wiem czy to mnie tak naprawdę interesuje.

Teraz w bardzo wolnych chwilach zacząłem czytać tutorial C++, i mimo, że miałem z innymi językami już do czynienia, to C++ wydaje mi się najlepszym językiem do nauki na początek.

Zanim stworzysz chociażby prosty program okienkowy Windows minie wiele czasu, wierz mi.

Dlatego zacznij od łatwych rzeczy, później zbierz ekipę i zróbcie coś porządnego :slight_smile:

A i bardzo ważną rzeczą jest nie stawiać sobie od razu za cel gry 3D. Najpierw napisz konsolowego RPG’a, potem w jakiejś bibliotece graficznej 2D (do c++ dobra jest allegro), a potem do 3D. Jak chcesz, to zaczynaj od 3D, ale jeśli tak to jestem pewien na 99,(9)% a nawet 100%, że nic z tego nie wyjdzie.

Eee tam, sam, samym, a ten Włoch co Photofiltre robi, to sztab ludzi ma? Nie. Choć oczywiście praca mooooozolna.