Tak jak w temacie jestem laikiem tworzeniu programów, i chciałbym się tym zająć. Na początek jaki progam jest potrzebny do tworzenia programów ba bo to podstawa I proszę o jakieś tutoriale. Odrazu muwie jestem totalny laik w tej dziedzinie. Nie chodzi mi o jakieś trudnie programy mają być one na początek proste.
PS. Proszę o napisanie lub podanie linka gdzie jest szczegółowo opisany proces powstawania, gier komputerowych profesjonalnych takich jak seria cod.
Nie znajdziesz nigdzie profesjonalnego i szczegółowego opisu, jak zrobić grę typu CoD. Znajdziesz za to wiele innych tutków, wdrażających Cię w tworzenie wirtualnego świata 3D itd. Ale do tego potrzebne jest już trochę wiedzy. Najpierw podstawy, polecam język C++ i darmowy kompilator, Dev C++. Dobry programista potrafi korzystać też z wyszukiwarki i zasobów internetu, także w sprawie tutoriali z programami typu “Witaj świecie” zgłoś się do wujka Google.
Witaj Słuchaj, z programowaniem nie jest tak, że przeciągasz sobie obiekty na planszę i masz gotową np Grę xD Nie ma także jednego tutoriala do napisania czegoś, są za to tutki uczące języków programowania. Jeśli nigdy nie miałeś styczności z programowaniem, to polecam zacząć od Pascala, ale to tylko dla samego wprowadzenia do tematu Potem polecam wziąć się za C++ lub jak już było mówione - za C#. Bo faktem jest, że programiści tego języka są rozchwytywani xD I przydaje się na studiach jego znajomość
tutoriale nigdy nie oddadzą tego co książka. Jeżeli uczysz się C++ polecam książki Pana Jerzego Grębosza. Jak już zakapujesz mniej więcej o co w tym biega to proponuję zaopatrzyć się w książki z wstępem do programowania grafiki (OpenGL lub DirectX). Żeby być dobrym programistą trzeba co najmniej roku nauki.
Tak - sam czytałem ją dwukrotnie i oczywiście, jest ona bardzo dobra Po niej możesz poczytać jej rozwinięcie, czyli Pasja C++ Jeśli o C++ chodzi, to poleciłbym jeszcze dobrą książkę o nazwie “Thinking in C++”. A jeśli o C# chodzi (niedawno zacząłem się go uczyć :D), to wspaniałą książką jest C# Praktyczny Kurs. Sam ją obecnie czytam, i muszę przyznać - wspaniała
Posty niezwiązane z tematem, które stworzyły zwykłą kłótnię, lecą do kosza. Chciałbym jednak przy tej okazji, zwrócić uwagę na pewną rzecz. Sam osobiście jestem (hobbistycznie) programistą C++ (notabene, uczyłem się z książki Pana Grębosza) i jedyne nad czym ubolewam, to kłótnie między programistami na temat wyboru źródła nauki. Niestety, jest to dość powszechny problem, którego końca nie widać.
Panie i Panowie - bądźmy poważni. Każde źródło można uznać za dobre, bowiem zawsze “czegoś” nauczy. To czy komuś podoba się książką XXX, a innemu YYY, nie ma tutaj większego znaczenia. Nie ma także sensu wielokrotne dyskutowanie na ten temat. Odnosząc się do postu kolegi 13tySmok - jeżeli nie polecasz danej książki, nie prowokuj proszę kolejnej kłótni (bo to właśnie zrobiłeś), a wskaż jedynie jakieś alternatywne źródło nauki. Dzięki temu unikniemy zbędnych postów na forum, a autorowi wątku wskażemy w sumie kilka książek/stron internetowych, z których można czerpać wiedzę na temat programowania. Natomiast sprawą samego pytającego jest, wybór “przeważającej” książki/strony.
Za nic nie kupuj symfonii, na ten temat było już dużo postów na tym forum w tym dziale, znajdź a dowiesz się czemu. Polecam “Thinking in C++” = “Myślenie w C++”
widzę ze większość nastawia tutaj się na c++. No cóż, najlepszy obecnie język, ale tak naprawdę jest nieco skomplikowany. Jeżeli autor tematu chce się tylko pobawić w programistę a nie nim naprawdę zostać to szybkie i ciekawe efekty zyska jeżeli zacznie od Borland Delphi. (Pascal)
tutaj szybko można stworzyć aplikacje które jeżeli zobaczy zwykły użytkownik to może nawet wpadnie w zachwyt.
dodatkowo Pascal cechuje się tym ze już bardzo dużo o nim napisano, kursy są łatwo dostępne.
aha i najważniejsza rzecz - sam nigdy nie stworzysz gry typu cod a z dużym trudem typu zwykle Mario ponieważ to są tysiące linijek kodu, nieważne w jakim języku. Jak chcesz zacząć to naucz się jakiegoś języka tak mniej więcej a potem przyłącz się do jakiejś amatorskiej grupy tworzącej grę - sporo ich istnieje i zawsze to nowe doświadczenie które da ci więcej wiedzy niż niejedna książka.
No bo C++ jest najpopularniejszym językiem. Nie jest trudny. Pascal jest IMHO trudniejszy. Ale to jest kwestia gustu. Jeżeli już się bawić w “szybkie aplikacje” to polecam C#, ostatecznie Java. Borland nie ma takiego wsparcia jak C#/Java.
Mario i tysiące linijek kodu? W 1 KSLOC się zmieści. Mario jest na tyle prostą grą, że zrobienie jej nie wymaga jakichś tam wielkich umiejętności. Co do odpowiednika CoD, to w pojedynkę ludzie potrafią zrobić lepsze rzeczy. Najtrudniej jest o grafikę/modele/fabułę.
Rejestrując się na niniejszym forum zobowiązałeś się przestrzegać jego regulaminu. Niestety, w tym momencie łamiesz go ponieważ nie używasz polskich znaczków (ą, ę, ź, ż, ć, ó, ł, ń). Proszę więc o poprawienie wszystkich swoich postów w tym temacie pod kątem polskich znaczków, przy użyciu przycisku
posty w temacie poprawione - za przecinki w niewłaściwych miejscach przepraszam. Ponadto pragnę dodać, iż język może odbiegać od poprawnej polszczyzny ponieważ zdarza mi się używać słownictwo potoczne(nie uczęszczam na zajęcia z polonistyki, a czytam to tylko artykuły w internecie). Pozdrawiam moderatora - teraz postaram się pisać tylko wtedy kiedy ja coś chcę. Koniec z chęcią pomocy innym.