Tworzenie sieci Wi-Fi przy użyciu Acces Point

Witam, mam następujący problem lub raczej pytanie.

Jestem zainteresowany utworzeniem w domu sieci Wi-Fi, tak żebym mógł z niej korzystać za pośrednictwem tableta i laptopa. Nie mam wielkiego doświadczenia w tej materii, dlatego proszę o pomoc. Mój dotychczasowy router nie ma opcji tworzenia sieci bezprzewodowej, więc myślałem o zakupieniu nowego (mam mieszkanie o standardowym metrażu więc wystarczyłby chyba któryś z modeli TP-Link, w granicach 60zł). Nie kupiłem jeszcze routera, ale okazało się że jedno ze znajomych ma zbędny Acces Point EW-7206APg Edimax. Chodzi mi o to czy po podłączeniu go przewodowo do routera może on nadawać sieć wifi tak żeby była ona możliwa do odbioru przez laptopy, telefony itd.

Drugim pytaniem jest to, jeśli uda mi się stworzyć taką sieć, to w jaki sposób zabezpieczyć jej działanie hasłem i jak skonfigurować taki AP, czy komputer będzie go widział skoro tamten jest podłączony do routera a nie bezpośrednio do kompa? Wybaczcie jeśli to naiwne pytania ale po raz pierwszy bawię się w coś takiego. Czytałem jedynie stronę producenta (która niewiele mi wyjaśniła) i artykuł na wikipedii wg. którego AP powinien działać dokładnie w ten sposób.

Dodam jeszcze że posiadam system Windows Vista (ponoć jakieś trudności z konfiguracją)

Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedź na 1 pytanie:

Chyba nie, patrząc się na jego specyfikacje to jest to zwykły AP z kilkoma dodatkowymi funkcjami.

Odp na 2 pytanie:

W zależności od routera może ustawić różne szyfrowania połączeń, obecnie najlepszym jest WPA 2. Ustawisz hasło, a później wpisujesz je w windowsie przy pierwszej próbie połączenia się z siecią Wi-Fi.

Typowy router ma 4 party Lan, 1 Wlan (kabel telefoniczny) oraz antenę wi-fi jeżeli Twój komputer ma kartę sieciową z Wi-fi to nie powinno być żadnego problemu z połączeniem się do sieci, chyba że ukryjesz SSID (nazwę) swojej sieci.

Zacznę od początku.

Nie popełniaj tego błędu.