Hej!
Tworze gre online i mam problem z napisaniem systemu walki. Nie chodzi mi tu o problem z kodem tylko o pomoc w ogolnych zalorzeniach gry… Czas gry to przyszlosc a wiec karabiny i ogolnie walka na dystans aczkolwiek sa potwory ktore atakuja wrecz. Na razie funkcja odpwoiedzialna za to atakowanie wyglada tak:
private function fight_attack($dist,$bul,$att,$acc) {
$this->weapon_round_bul_used = 0;
$injuries = 0;
for ($i = 0;$i<$bul;$i++) {
if ($dist <= 0) {
//walka wrecz 25% szans na nieudany atak
$temp = rand(0,4);
if ($temp != 4) {
$injuries += $att;
$this->weapon_bul_used++;
$this->weapon_round_bul_used++;
}
}
else if ($dist < $acc) {
//POPRAW
$injuries = $att*$bul + $injuries;
$this->weapon_bul_used += $bul;
$this->weapon_round_bul_used += $bul;
}
//jezeli dystans jest wiecej niz celnosc broni
else if ($dist > $acc) {
$temp = rand(0,$dist - $acc);
//jezeli losowanie wynosi 0
if($temp == 0) {
//to zwieksz obrazenia
$injuries += $att;
$this->weapon_bul_used++;
$this->weapon_round_bul_used++;
}
}
}
return $injuries;
}
Ale zdaje sobie sprawę ze to nie jest dobry sposób (a przy tym jeszcze nie wszystko dziala :D). I czy ktos mogly mi ktos podsunac jakies rozwiazanie zeby naboje zbyt czesto nie trafialy w cel?
To nie jest praca domowa ani nie proszę o konkretny kod, proszę tylko o nakierowanie mnie na dobra drogę
Pozdrowienia
PS: Przy wywoływaniu tego kodu $acc wynosi 30