Tworzenie tekstur do gry

Cześć!

Tworzę własną grę typu minecraft, ale na gimpie się nie znam, a potrzebuję tekstur.

Czy jest jakaś możliwość przerobienia zdjęcia na tak jakby animowaną teksturę?

Np. jak w telefonie mamy opcję “komiks” w edytorze zdjęć, to coś w tym stylu :slight_smile:

Thanks, na pewno się przyda!

Proszę jeszcze nie zamykać tematu, może ktoś coś podeśle :smiley:

w 1.5 jest właśnie możliwość dodawania animowanych tekstur:

Tworzenie texture packów w wersji 1.5

W związku z brakiem miejsca w terrain.png, tekstury zostały umieszczone w indywidualnych plikach. Teraz aby zamienić teksturę na inną wystarczy podmienić plik PNG. Natomiast przy tworzeniu texture packów konieczne jest stworzenie folderu textures, a w nim dwóch kolejnych - blocks i items. Do pierwszego należy wstawić tekstury bloku, a do drugiego tekstury przedmiotów. Ważne: tekstury muszą być koniecznie w rozdzielczości 16px, 32px itd. W innym przypadku tekstura nie zostanie załadowana. Stare texture packi nie będą działać, ale można je przekonwertować narzędziem Dinnerbone, tzw. Unstitcherem. Pobrać go można stąd - [1]. Uruchomić go trzeba w Javie (domyślnie ustawionej dla plików .jar). Po włączeniu ukaże nam się menu z listą naszych texture packów. Gdy wybierzemy swój, po chwili czekania przekonwertowany texture pack zostanie zapisany w jego folderze z przedrostkiem “converted-”.

[edytuj] Animowanie bloków

Kolejną rzeczą dodaną w wersji 1.5 jest możliwość animacji bloku. Aby to zrobić, należy stworzyć teksturę, oraz pomnożyć jej wysokość przez liczbę klatek, z ilu będzie się składać animacja. Pierwsza klatka (klatka “0”) musi znajdować się na samej górze tekstury. Następna musi mieć takie same wymiary jak poprzednia i być dokładnie pod nią. Czynność można powtarzać dowolną ilość razy.

Przykład czteroklatkowej animacji bloku ziemi.

Ostatnią czynnością przed włożeniem tekstury do odpowiedniego folderu jest utworzenie pliku tekstowego (.txt) o takiej samej nazwie jak tekstura, gdzie trzeba wpisać które klatki mają po sobie następować. Przykład dla bloku z prawej strony wygląda następująco:

0,1,2,3

W tym bloku każda klatka ma domyślną długość sekundy, czyli wartość 10 “ticków”. Natomiast jeśli wpiszemy coś takiego: 0*2,1*2,2*2,3*2; to każda klatka będzie trwać 2 ticki, czyli 2/10 sekundy. Kiedy ustalisz długości klatek według własnego gustu, możesz zapisać oba pliki, wstawić teksturę i plik tekstowy do folderu, w tym przypadku do /textures/blocks.

a najlepszy do tego program to: http://www.dobreprogramy.pl/Paint.NET,P … 12332.html