Ubuntu 10.10 nie używa sterowników Nvidii mimo ich instalacj

scaled.php?server=837&filename=zrzutekranudodatkoweste.png&res=landing

Instaluje sterowniki tak jak tutaj jest napisane:

http://www.ubuntu-pomoc.org/ubuntu-11-1012-04-instalacja-sterownika-nvidia-w-wersji-295-53-z-repozytorium/

Próbowałem obu sposobów. Do tego po instalacji gdy wchodzę w “dodatkowe sterowniki” wywala mi

You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server.

a więc wpisuje w terminalu

restart kompa i nic nie pomaga. Wciąż pisze "Ten sterownik jest włączony, ale nie jest w użyciu."

Co mam zrobić żeby zaskoczyło? jestem początkujący więc proszę najjaśniej jak się da

Ubuntu 10.10 nie jest już wspierane , repo jest wyłączone i dlatego te problemy :frowning: Dla mnie Ubu…10.10 było najbardziej dopracowaną wersją i jako ostatnie gościło na moim dysku ( mam skonfigurowane i zarchiwizowane w obrazie ) Zależy Ci na Ubu… z Gnome 2 masz jeszcze 10.04 LTS ze wsparciem …

Nie do końca rozumiem. Po co repo? przecież to sterowniki własnościowe ze strony Nvidii które instaluje przez konsole…

Czyli co, aktualizacja Ubuntu do najnowszej wersji rozwiąże mój problem? mam nadzieję, ze nie padnie mi przy tym system jak ostatnio :slight_smile:

Tutaj masz pokazane jak instalowałem sterowniki z nvidia.com NVidia na Linuksie - z tym że to openSUSE, ale myślę że na każdym będzie podobnie. Jeszcze nie trafiło się żebym miał jakiś problem.

Po co 29x skoro 30x zostalo wydane? Jesli lubisz wyglad gnome 2x to najlepiej zainstaluj jakies distro z “mate” na przyklad Mint ktory jest oparty o ubu-dubu :wink: lub cos w podobie na temat instalacji nowych sterow do aktualnej wersji ubuntu masz tu: “http://www.unixmen.com/nvidia-302-17-has-been-released-install-in-ubuntu12-04-linuxmint13-fedora17/” pzdr.

Robie tak jak napisane w tym linku który mi podałęś

Wpisuje

i nie wiedzieć czemu wyskakuje