Ubuntu 11.04 - czarny ekran podczas uruchamiania

(izok1980) #1

Witam mam zainstalowane ubuntu 11.04 PL niebiańska nimfa problem polega na tym ze nie zawsze chce się uruchomić laptop pracuje,ale obrazu nie widać znalazłem sposób na to w google http://www.ubuntu-pomoc.org/ubuntu-11-04-czarny-ekran-podczas-uruchamiania-systemu/ ale to jest uciążliwe żeby prawie cały czas to wpisywać

Czyli Wcisnać E przed rozruchem wpisać nomodest CTRL+X. Nie znam się zbytnio na linuxie jestem początkujący jakieś wskazówki?

Laptop Acer 5820TG

Dzięki Pozdrawiam.

(pstrowsky) #2

Kiedyś miałem tak, że faktycznie ekran logowania się nie pojawiał ale mogłem wpisać login i hasło "po omacku" na tym czarnym ekranie i normalnie startował. Nie chciało mi się szukać rozwiązania po forach i po jakimś czasie samo się "naprawiło" :wink: Obecnie korzystam z LTS'a 10.04 i nie mam żadnych problemów. Myślę, że powinieneś to nomodeset (cokolwiek to robi) dodać na stałe do plików konfiguracyjnych gruba.

http://ubuntu.pl/forum/viewtopic.php?t=129706#p755104tutaj jest coś na temat Twojego problemu.

(izok1980) #3

niestety niezbyt się to zdaje dalej ciemny ekran muszę go po kilka razy włączać i wyłączać efekt przynosi gdy podczas uruchamiania zrobę z GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT= quiet splash nomodest vt.handoff=7 na

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT= quiet splash nomotestvs.handoff=7 tylko ze tego vs.hanoff=7 nie widać jak wchodzę do gruba przez terminala.Muszę wciskać E podczas uruchamiania laptopa przesunać vt.handoff=7 do nomodest dopiero odpala.

(Coman Pl) #4
sudo gedit /etc/default/grub

Odszukaj: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash" Zmień na to: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash nomodeset" Zapisz i wykonaj dla grub:

sudo update-grub

dla grub2:

sudo update-grub2

ps. jeśli nie wiesz jaką masz wersje gruba wykonaj oba polecenia.

(izok1980) #5