Ubuntu 11.10 na netbooku Asus x101 działa dość wolno

Witajcie !

Postanowiłem zakupić netbooka, padło na Asusa eee pc x101 (8gb ssd) z linuxem MeeGo, ten bardzo nie przypadł mi do gustu i postanowiłem zainstalować na nim Ubuntu, pobrałem najnowszą stabilną wersję 11.10, zrobiłem bootowalnego pendriva zainstalowałem, wszystko pięknie działa, ale troszkę wolno, jako że Ubuntu oferuje masę opcji na komputer typowo do pisania\przeglądania sieci zbędnych piszę z prośbą do was o pomoc w konfiguracji \ optymalizacji systemu, co mogę po wyłączać \ usunąć i w jaki sposób mogę to zrobić, może jakieś inne środowisko graficzne ?

Mam wrażenie że Unity jest troszkę za ciężki na to maleństwo, chciałbym też zainstalować pakiet Wine by móc uruchomić excela którego to wymaga moja szkoła.

Dodam jeszcze że jestem raczej zielony jeżeli chodzi o Linuxa, kiedyś pracowałem jakiś czas na Ubuntu 9.04 ale mimo wszystko uznajmy że nie wiem nic, więc prosiłbym by wszystkie wskazówki \ rady \ solucje były opisane w jak najbardziej łopatologiczny sposób, liczę na wyrozumiałość. :wink:

  1. Wywal Unity

  2. Zainstaluj Xfce albo jak chcesz super-szybkości to OpenBoxa

Przeczytałeś mój post ?

Jeżeli potrafiłbym to zrobić to sam znalazłbym w sieci jakieś lekkie środowisko i je zainstalował.

Prosiłem o łopatologiczną solucję, a nie hasła typu “zainstaluj sobie nazwa_programu.”

sudo apt-get install xfce

Zainstaluj Xubuntu (XFCE zamiast Unity), będzie lepiej dzialać niż Ubuntu z Unity.

Zanim cokolwiek zainstalujesz lub zmienisz, sprawdź na początek jak będzie sprawowało się Unity 2d. Na Unity 2d przełączysz się podczas logowania, powinieneś wybrać sesję Ubuntu 2d, jeśli dobrze pamiętam.

Pozdrawiam!